Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma hos oss har de installerat såna kranar som man måste hålla kranen med ena handen för att få riktigt varmt vatten. Även i köket! Vilket innebär att man inte kan diska stekpannan med annat än ljummet vatten för så fort man släpper kranen så åker den tillbaka till ett mittenläge! Det är väl för att man inte ska använda för varmt vatten men ibland t.ex. när man diskar en flottig stekpanna hade det varit bra att kunna dra på värmen. Men då hade man behövt en extra arm. Övrig disk är det inget problem med då vi har diskmaskin. Men stekpannan diskar jag för hand och då blir det problem.

Så har vi också haft det, kranarna i både kök och badrum är ”spärrade” så att de måste hållas i för att ge varmvatten och åker tillbaka till mittenläge om man släpper + spärrade i hur mycket man kan öppna dem/vattenmängd.

Vi har plockat bort spärrarna nu så man kan få både varmvatten och lite fart på vattnet….
 
Läste en artikel på Aftonbladet, att en person som satt i fängelse nekades ringa till sin advokat pga att det inte fanns ett pågående åtal. Alltså jag förstår varför en intagen inte får ha kontakt hur som helst med vem som helst. Men vill personen ha kontakt med sin advokat över telefon, tycker jag att det är något personen i fråga borde få ha.
 
Jag måste köpa ny bil men vaaaad för bil :arghh:
Herregud vad mycket finesser och finurliga grejer man kan få på köpet men jag vill bara ha en som startar och kan spela radio och tar mig till jobbet
Det var osannolikt låga krav! Det normala är ju att bildiskussioner här handlar om att hitta en bil som får dra minst två ton utan att flämta, rymmer en handfull barnstolar plus en sadel eller två, helst fyrkjulsdriven, är smidig och lättparkerad, kostar nästan inget i skatt och försäkring, har minst 200 hk, är oerhört trafiksäker, och drar max 0,4 liter/mil. 🤓

Mer on-topic; om jag var du skulle jag titta på Toyota (Auris, Yaris m fl), Hyundai eller Kia. Själlöst och snudd på tråkigt men ekonomiskt och driftsäkert.
 
Behöver få tag på kundtjänst på ett företag, men kommer inte fram pga de har problem med något helt orelaterat mitt ärende... "vi har just nu problem med x, men om du har väldiga problem med x kan du vänta kvar". Gah, vill ju ha hjälp med mitt ärende nupåengång när jag äntligen fått energi att ta tag i det!
 
Läste en artikel på Aftonbladet, att en person som satt i fängelse nekades ringa till sin advokat pga att det inte fanns ett pågående åtal. Alltså jag förstår varför en intagen inte får ha kontakt hur som helst med vem som helst. Men vill personen ha kontakt med sin advokat över telefon, tycker jag att det är något personen i fråga borde få ha.

Det är inte så konstigt. Det ska finnas ett aktuellt ärende som advokaten och den intagne ska samtala om. Inte ringa och snicksnacka med någon random advokat hur som helst.
 
Det var osannolikt låga krav! Det normala är ju att bildiskussioner här handlar om att hitta en bil som får dra minst två ton utan att flämta, rymmer en handfull barnstolar plus en sadel eller två, helst fyrkjulsdriven, är smidig och lättparkerad, kostar nästan inget i skatt och försäkring, har minst 200 hk, är oerhört trafiksäker, och drar max 0,4 liter/mil. 🤓

Mer on-topic; om jag var du skulle jag titta på Toyota (Auris, Yaris m fl), Hyundai eller Kia. Själlöst och snudd på tråkigt men ekonomiskt och driftsäkert.
Jag har en Hyundai ix35, är mycket nöjd med den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 790
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 264
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 909
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 717
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp