Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
IKEA.

Köpte en diskmaskin för tre veckor sedan som levererades med fel monteringsbeslag. En ganska ny modell. Serviceföretaget har fortfarande inte lyckats få hem rätt beslag från den turkiske tillverkaren. Konspirationsteoretikern i mig misstänker att de obstruerar. :meh:
Hur som helst känns det kasst av Ikea att sätta en ny produkt på marknaden utan att säkra reservdelar först.
 
Så du menar att Folkhälsomyndigheten har fel? I så fall får du ta det med dem.
Enligt livsmedelsverket så tvättar man händerna så här när man hanterar mat.

Så här tvättar du händerna med tvål och vatten på ett sätt som minskar mängden sjukdomsframkallande mikroorganismer:
  • Blöt händerna med rent, rinnande vatten.
  • Gnid in handens alla delar rikligt med tvål, gnugga i minst 15 sekunder.
  • Skölj händerna med rent, rinnande vatten.
  • Torka noggrant med papper eller ren handduk så att händerna blir torra.
Vid handtvätt spelar vattentemperaturen ingen roll för minskningen av sjukdomsframkallandebakterier på händerna. Ljummet vatten är dock behagligare än kallt vatten och fett och smuts tvättas lättare bort.

Om du anser att de är ute och cyklar kan du ju ta det med dem. :idea:
 
Jag fortsätter störa mig på den snedvridna synen på hur lång en dusch är. På sidan svensktvatten.se under rubriken Fakta om vattenförbrukning står det så här:

  • Ett fyllt badkar rymmer ungefär 150 liter. En dusch på tre minuter drar bara 36 liter
Vem duschar (inkl. hårtvätt) på 3 minuter förutom personer med kortklippt hår??

Jag har långt mellantjockt hår. Först ska håret bli blött, sen är det schampoo, balsam, (ibland hårinpackning också), kroppstvål, ansiktstvätt och rakning (ben och armhålor). Det tar betydligt mycket längre tid än 3-4 minuter! Finns inte en chans! Och ändå anses tydligt 3-4 min/dusch som en normal tid? Normal tid för en kortklippt man möjligtvis. Min man duschar nog så snabbt. Men då är han kortklippt och håret blir blött omedelbart och schampoot sköljs även ur extremt snabbt!

Men du står väl inte med vattnet rinnande när du gör allt du beskriver ovan? De 3-4 minutrarna är ju effektivt spolande inte hur lång tid det tar mellan att man går in och ut ur duschen.

Mitt hår går ca en dm nedanför axlarna. Tror inte jag har igång kranen mer än 3-4 minuter när jag tvättar håret med schampo och balsam 🤷‍♀️

Vad gäller hyresvärdar vore det ju bättre om hyresgästerna hade fått betala för sin egen förbrukning så hade de sluppit skicka ut tidtagarur och allt sånt..
 
Jag duschade nyss och passade på att ta tiden på det ytterst vetenskapliga sättet "Hur många låtar duschar jag?".
Tre låtar från det att jag startade kranen till att jag var färdig. Då var duschen avstängd cirka två av låtarna pga schamponering och balsam (var nära att kalla det balsamering, men det hade inte blivit bra..)
 
Var på visning av lägenhet igår, och var sugen på att lägga bud på den, men tänkte vänta till mäklaren hörde av sig. Såg nyss att lägenheten var såld. Aldrig varit med om förr att mäklare inte hör av sig till de som var på visningen och frågar om intresse.
 
Var på visning av lägenhet igår, och var sugen på att lägga bud på den, men tänkte vänta till mäklaren hörde av sig. Såg nyss att lägenheten var såld. Aldrig varit med om förr att mäklare inte hör av sig till de som var på visningen och frågar om intresse.
Inte?

Jag tycker snarare det verkar vara intressenter som hör av sig till mäklaren. Antingen redan på visningen eller strax efter.

Mitt hus var det 30 intresserade på. Inte kan väl mäklaren höra av sigt till varje kotte som kommer?
Alltid fördel för den som visar aktivt intresse.
 
Inte?

Jag tycker snarare det verkar vara intressenter som hör av sig till mäklaren. Antingen redan på visningen eller strax efter.

Mitt hus var det 30 intresserade på. Inte kan väl mäklaren höra av sigt till varje kotte som kommer?
Alltid fördel för den som visar aktivt intresse.
Kan inte påminna mig om att jag varit på visning där inte mäklaren hört av sig för att kolla intresse, förrän nu då.
 
Kan inte påminna mig om att jag varit på visning där inte mäklaren hört av sig för att kolla intresse, förrän nu då.
Det var nog så "förr", dvs att mäklarna hörde av sig. Nu verkar det vara snabba ryck och om säljaren får ett bud som hen accepterar så är affären i hamn. Vet inte om det har med ekonomin och räntorna att göra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 785
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 264
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 909
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 717
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp