Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig väldigt på att det verkar vara nån form av tävling om vem som gör mest under semestern?! Hur orkar folk flänga hela dagarna. Å när man får frågan Vad ska du göra på semestern å man svarar inget planerat. Så lägger folk huvet lite på sne som dom tycker synd om en å säger nått i stil med jaja de kan ju bli kul iaf. :banghead::rage:
 
Hear hear! Dessutom kan man ju ge sig fan på att priset är för högt om man faktiskt frågar också. Jag undviker det just därför, det känns så dumt att låta bli att köpa när man frågat :cautious:
Precis! Och ännu dummare om man frågar på, och ställer tillbaka, flera saker! 🙈
Eller om säljaren blir påstridig…
Frågade på en kasse begagnade plastkrukor igår, fick ett (högt) pris till svar och ställde tillbaka kassen.
Säljaren: ”Jaha, då ville du inte ha dem? Det är faktiskt väldigt billigt! De kostar ju X-kronor nya!”
Jag: ”Ja, nej jag har egentligen så många krukor hemma, och vill egentligen ha modellen som är djupare än dessa, men tack ändå! 🙂
Säljaren: ”Fast det beror ju helt på vad du ska så? De är funkar ju jättebra till det mesta. Och det är väldigt billigt!”

Och jag önskade mest att jag aldrig ställt frågan… 🫠
 
Stör mig väldigt på att det verkar vara nån form av tävling om vem som gör mest under semestern?! Hur orkar folk flänga hela dagarna. Å när man får frågan Vad ska du göra på semestern å man svarar inget planerat. Så lägger folk huvet lite på sne som dom tycker synd om en å säger nått i stil med jaja de kan ju bli kul iaf. :banghead::rage:
Håller med! Kanske man skulle börja jämföra något annat? Hur många böcker man har legat på soffan och läst under semestern, t.ex. :) ?
 
Stör mig väldigt på att det verkar vara nån form av tävling om vem som gör mest under semestern?! Hur orkar folk flänga hela dagarna. Å när man får frågan Vad ska du göra på semestern å man svarar inget planerat. Så lägger folk huvet lite på sne som dom tycker synd om en å säger nått i stil med jaja de kan ju bli kul iaf. :banghead::rage:
Ja herregud vi brukar ha en sak inbokad på två dagar. Sedan tar vi dagen som den kommer resten. I år har vi två övernattningar och två helger vi skall passa djuren på 4H.
 
Internet fungerar inte. Alltså fibern. Får använda mobildata. Störigt värre.
Enligt leverantören är det dessutom inga driftstörningar i vårt område.
Har du startat om routern?
Vi får sådär ibland på vår fiber när routern har glömt att rensa något register.
 
Stör mig väldigt på att det verkar vara nån form av tävling om vem som gör mest under semestern?! Hur orkar folk flänga hela dagarna. Å när man får frågan Vad ska du göra på semestern å man svarar inget planerat. Så lägger folk huvet lite på sne som dom tycker synd om en å säger nått i stil med jaja de kan ju bli kul iaf. :banghead::rage:
Ja herregud ja, sade agnostikern.
Min Svåger är med utökad familj i sin sommarstuga och hässjar runt.
Vi brukar titta roat på spektaklet varje sommar.
Det blir litet stökigt när de drar igång sina projekt.
Ibland mer än annars.
De är dock snälla och oförargliga så det går liksom inte att bli arg på dem.
För egen del så ägnar vi oss åt att vila för att orka vårt ibland litet väl spännande vardagsliv.
 
Stör mig väldigt på att det verkar vara nån form av tävling om vem som gör mest under semestern?! Hur orkar folk flänga hela dagarna. Å när man får frågan Vad ska du göra på semestern å man svarar inget planerat. Så lägger folk huvet lite på sne som dom tycker synd om en å säger nått i stil med jaja de kan ju bli kul iaf. :banghead::rage:
Jag har haft min semester och när kollegorna frågade hur den var svarade jag att jag sov 8-9 timmar per natt.
Drömmen för någon som jobbar skift men ändå ser de förvånade ut. För mig är semester återhämtning.
 
Jag har nyst hela dan och min näsa är så svullen inuti så jag måste andas genom munnen. Det fortsätter bara att pirra så jag håller på att få psykbryt. Skitväder, sluta regna nu så jag slipper nysa ut mina sista hjärnceller.
Och under natten så kom även en härlig sommarförkylning som ett brev på posten. Så nu kastar jag snart in handduken för den här sommaren och går i ide. Planerar att vakna nån gång i vinter. Eller om nån timme.
 
Precis! Och ännu dummare om man frågar på, och ställer tillbaka, flera saker! 🙈
Eller om säljaren blir påstridig…
Frågade på en kasse begagnade plastkrukor igår, fick ett (högt) pris till svar och ställde tillbaka kassen.
Säljaren: ”Jaha, då ville du inte ha dem? Det är faktiskt väldigt billigt! De kostar ju X-kronor nya!”
Jag: ”Ja, nej jag har egentligen så många krukor hemma, och vill egentligen ha modellen som är djupare än dessa, men tack ändå! 🙂
Säljaren: ”Fast det beror ju helt på vad du ska så? De är funkar ju jättebra till det mesta. Och det är väldigt billigt!”

Och jag önskade mest att jag aldrig ställt frågan… 🫠
Ja men precis! Och herregud, nypris på krukor? Vem bryr sig, andrahandsvärdet är ju generellt bedrövligt ändå så de skänks bort till höger och vänster... 😅
Här har vi en hylla på tippen där man kan hämta och lämna krukor. Jag har fått hem en massa fint därifrån, helt gratis :D
 
Ja men precis! Och herregud, nypris på krukor? Vem bryr sig, andrahandsvärdet är ju generellt bedrövligt ändå så de skänks bort till höger och vänster... 😅
Här har vi en hylla på tippen där man kan hämta och lämna krukor. Jag har fått hem en massa fint därifrån, helt gratis :D
Dröm med gratis krukor! Älskar krukor :love:
 
Stör mig på när elitryttare lägger ut filmer på barn som rider och som håller balansen i tygeln.
Borde inte sådana ryttare be barnet hålla händerna i sadeln eller sätta på halsrem!
Men dom är ju så duktiga och gulliga :meh:

Däremot gillar jag en liten tjej på insta som tävlar högt på sina små ponnyer. Hon är verkligen följsam och hänger inte i några tyglar nånstans. Tror hon är 6år. Verkligen imponerande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 768
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 257
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 906
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 698
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp