Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vet ingenting om vad som påpekats till honom. Däremot gör du nåt väldigt vanligt: lastar en kvinna för hur en man beter sig. Oavsett vad du menade så är det en tråkig norm att reproducera och sprida.
Men herrugud! Jag hade sagt och tänkt samma om det varit tvärtom eller om det varit två av samma kön! Tror nog att det är du som drar på för stora växlar.
 
Nej, inte hennes fel. Men jag hade iaf själv önskat få påpekat att jag inte luktar gott. Kommer ihåg när jag gick på gymnasiet och hormoner och grejer, hade önskat att någon av mina vänner sagt till mig att jag nog behöver tvätta mig/använda mer deo... :sorry:
Numera finns handsprit att tillgå överallt. Även i små fickflaskor.
Handsprit är ruskigt effektivt mot dålig lukt under armarna :up:
 
Numera finns handsprit att tillgå överallt. Även i små fickflaskor.
Handsprit är ruskigt effektivt mot dålig lukt under armarna :up:
Gav det rådet i en Facebookgrupp där någon ville ha råd inför ett tillfälle där denne var nervös över svettlukt. Helvete vad halshuggen jag blev för det:nailbiting: Inget som är bra att göra för ofta antar jag men knappast det värsta ens hud får utstå:D

Men vad bra att det kom upp igen! för jag hade glömt av det och kommer nog behöva den metoden snart:)
 
Det finns också människor som är jättenoga med sin hygien och ändå luktar. Jag har träffat ett par sådana. Ovanligt ja, men de finns.
Jag börjar lukta direkt när jag svettas, jag har killkompisar som kan jobba fysiskt en hel dag, vara på gymmet två timmar och svettas och luktar ingenting. Så det behöver absolut inte bero på hur noga man är med sin hygien. (Jag kan alltså börja lukta någon timme efter jag duschat om jag svettas, löser det genom att ha deo med mig JÄMT och kan byta tshirt flera gånger om dagen om det behövs).
 
Gav det rådet i en Facebookgrupp där någon ville ha råd inför ett tillfälle där denne var nervös över svettlukt. Helvete vad halshuggen jag blev för det:nailbiting: Inget som är bra att göra för ofta antar jag men knappast det värsta ens hud får utstå:D

Men vad bra att det kom upp igen! för jag hade glömt av det och kommer nog behöva den metoden snart:)
Jösses, folk är så märkliga! Som om huden mår bra av allt man öser på sig, eller som vissa öser på sig.... parfym, krämer, smink....?! Vissa är mer lager på lager av krämer och smink än hud ju, mår huden bra av det? Att torka av sina armhålor när man nervössvettas inför något är nog helt ofarligt skulle jag tro-med tanke på hur ofta vårdpersonalen använder det på sina händer.
 
Gav det rådet i en Facebookgrupp där någon ville ha råd inför ett tillfälle där denne var nervös över svettlukt. Helvete vad halshuggen jag blev för det:nailbiting: Inget som är bra att göra för ofta antar jag men knappast det värsta ens hud får utstå:D

Men vad bra att det kom upp igen! för jag hade glömt av det och kommer nog behöva den metoden snart:)
Alltså - det är ingen deo. Men bra vid krissituationer. Typ -jag duschade imorse men nu är det äckligt i armhålorna.
Det är ju trots att bakerier spm gör lukten.

Jag fattar faktiskt inte varför du blev halshuggen? :confused:
 
Alltså - det är ingen deo. Men bra vid krissituationer. Typ -jag duschade imorse men nu är det äckligt i armhålorna.
Det är ju trots att bakerier spm gör lukten.

Jag fattar faktiskt inte varför du blev halshuggen? :confused:
Nej, det var inget som jag själv förstod heller faktiskt:confused: Just att det också enbart var som råd till ett tillfälle... Då har jag ändå gjort det många gånger själv och armhålorna har inte ramlat av:D
 
Någon har snott min tvättid! :rage: När jag kom ner för att hänga upp min tvätt hade någon lagt in den i torktumlaren. Jag kunde göra två saker. Eller tre, 1) stanna kvar och gå i klinch, 2) ta ut deras tvätt och skriva lapp. Eller 3) boka tid imorgon och vräka ut min svenska tvättstuga passiv-aggressiv vrede på ett internet forum.
 
Jag börjar lukta direkt när jag svettas, jag har killkompisar som kan jobba fysiskt en hel dag, vara på gymmet två timmar och svettas och luktar ingenting. Så det behöver absolut inte bero på hur noga man är med sin hygien. (Jag kan alltså börja lukta någon timme efter jag duschat om jag svettas, löser det genom att ha deo med mig JÄMT och kan byta tshirt flera gånger om dagen om det behövs).
Jag har märkt att det förändras hos mig när jag blir äldre också. Efter tonåren så räckte det med deo efter dusch, men nu efter 40 så behövs det varje dag igen. :cautious:
 
Någon har snott min tvättid! :rage: När jag kom ner för att hänga upp min tvätt hade någon lagt in den i torktumlaren. Jag kunde göra två saker. Eller tre, 1) stanna kvar och gå i klinch, 2) ta ut deras tvätt och skriva lapp. Eller 3) boka tid imorgon och vräka ut min svenska tvättstuga passiv-aggressiv vrede på ett internet forum.
Jag hade gjort nr1. Hade jag bokat tvättstugan så hade jag och har absolut inte intresse av att tvätta någon annan dag.
 
Hur mycket jag än vädrar och tror mig släppa ut flugor verkar det sedan någon vecka tillbaka ständigt vara en stor jäfvel inomhus:arghh: Börjar känna mig förföljd! I två dagar försökte jag fånga en för att släppa ut men som de skulle låta sig fångas?! dessa undviker mina klisterlappar för mindre flygfän:rofl:
 
Hur mycket jag än vädrar och tror mig släppa ut flugor verkar det sedan någon vecka tillbaka ständigt vara en stor jäfvel inomhus:arghh: Börjar känna mig förföljd! I två dagar försökte jag fånga en för att släppa ut men som de skulle låta sig fångas?! dessa undviker mina klisterlappar för mindre flygfän:rofl:
Skaffa katt.......
 
Fast nä, mer att fan vad pinsamt att vara ute på resa med någon som inte kan hålla hygien.

Jag tänker mest att det kan vara pinsamt (och framför allt jobbigt) för den som luktar svett, i synnerhet om man inför resan gjort allt man kan för att inte lukta (duschat, använt bra deo, rena kläder o. s. v. ) och ändå lukta när man är "fast" på en trång plats som ett tåg.

Däremot förstår jag inte riktigt varför det är pinsamt för någon annan :confused: Oavsett om mannen inte kan sköta sin hygien, eller om han gör allt han kan och luktar ändå, eller om det var en engångsföreteelse att han luktade svett, så hänger jag inte med på vad med hans kroppslukt som är pinsamt för någon annan.
 
Domaren i matchen mellan Tyskland och Spanien!
Dåligt överlag, mutad eller pressad var min fråga men svaret från invigda är att han dömer lika illa i PL. Hur är det möjligt att han får fortsätta?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 743
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 255
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 905
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Hudvårdstråden 2
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp