Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Människor utan djur som sätter sig i djurkupén i tåget och sedan inte flyttar på sig när någon med djur behöver platsen. Frågade rakt ut i vagnen om någon snälla kunde tänka sig att sätta sig i en annan vagn eftersom jag bara får sitta i denna med katterna. Människor kollar på mig, men ingen respons. Tack.

Jag brukar boka plats, men det får man visst inte göra i sommar. 😐
Samma här! 🤬😩
 
Två störningar;

1. Tågresa utan platsbiljett! :cautious:

2. Mannen som satt sig brevid stinker svett! Han har dessutom flickvän! Hon sitter mittemot honom, borde hon inte säga till att han kanske ska duscha innan de reser?! :yuck:
 
Jag stör mig på att chrome på telefonen inte går tillbaka till rätt läge när jag klumpat ihop flera flikar i en grupp och sen tar bort alla utom en. Det liksom fortsätter vara i ihopklumpat läge fast det inte finns mer än en flik?! :cautious:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240705_171732_Chrome.jpg
    Screenshot_20240705_171732_Chrome.jpg
    85,4 KB · Visningar: 29
Jag stör mig på att chrome på telefonen inte går tillbaka till rätt läge när jag klumpat ihop flera flikar i en grupp och sen tar bort alla utom en. Det liksom fortsätter vara i ihopklumpat läge fast det inte finns mer än en flik?! :cautious:
Åh det är så störigt! Man måste aktivt gå in och ta bort fliken, då kommer den upp som en egen sida istället.

Stör mig dessutom på att det alltid kommer upp fråga om namn och färg på flik-gruppen..
 
Alltså så typiskt. En man gör nåt dumt (eller fallerar i att göra nåt han borde) och det är automatiskt en kvinna i hans närhets fel.
Nej, inte hennes fel. Men jag hade iaf själv önskat få påpekat att jag inte luktar gott. Kommer ihåg när jag gick på gymnasiet och hormoner och grejer, hade önskat att någon av mina vänner sagt till mig att jag nog behöver tvätta mig/använda mer deo... :sorry:
 
Åh det är så störigt! Man måste aktivt gå in och ta bort fliken, då kommer den upp som en egen sida istället.

Stör mig dessutom på att det alltid kommer upp fråga om namn och färg på flik-gruppen..
Hur då menar du? Om jag tar bort så försvinner den helt, jag får öppna en ny sida helt och hållet manuellt istället. Så jäkla irriterande :arghh:
Och ja, namn och färg! Så sjukt enerverande!
 
Nej, inte hennes fel. Men jag hade iaf själv önskat få påpekat att jag inte luktar gott. Kommer ihåg när jag gick på gymnasiet och hormoner och grejer, hade önskat att någon av mina vänner sagt till mig att jag nog behöver tvätta mig/använda mer deo... :sorry:
Du vet ingenting om vad som påpekats till honom. Däremot gör du nåt väldigt vanligt: lastar en kvinna för hur en man beter sig. Oavsett vad du menade så är det en tråkig norm att reproducera och sprida.
 
Jag stör mig på att chrome på telefonen inte går tillbaka till rätt läge när jag klumpat ihop flera flikar i en grupp och sen tar bort alla utom en. Det liksom fortsätter vara i ihopklumpat läge fast det inte finns mer än en flik?! :cautious:
Om du går in i flikgruppen och sen håller intryckt på den ensamma fliken och drar ner till "ta bort från gruppen"? Hos mig hoppar fliken ut från gruppen och lägger sig lös då, det kanske funkar för dig också. :)
 
Hur då menar du? Om jag tar bort så försvinner den helt, jag får öppna en ny sida helt och hållet manuellt istället. Så jäkla irriterande :arghh:
Och ja, namn och färg! Så sjukt enerverande!

Om man håller in fliken och drar neråt till "ta bort flik" eller vad det står, så blir det en egen sida igen.
Screenshot_2024-07-05-17-45-17-97_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg


Edit
Tvåa på bollen ser jag
 
Om du går in i flikgruppen och sen håller intryckt på den ensamma fliken och drar ner till "ta bort från gruppen"? Hos mig hoppar fliken ut från gruppen och lägger sig lös då, det kanske funkar för dig också. :)

Om man håller in fliken och drar neråt till "ta bort flik" eller vad det står, så blir det en egen sida igen.
Visa bifogad fil 148676

Edit
Tvåa på bollen ser jag
Omg det funkar ju! Tack, ni är fan hjältar! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 741
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 252
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 904
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 697
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp