Stockholmshundar!

Blueeyes

Trådstartare
Vilka här inne har hund och bor i stockholms län?
Kunde vara kul att veta :)

Jag bor i Farsta Strand och har i dagsläget 2 st hundar, Mini och Freyja.

Balder-Balder Gunhild Godmode "Mini" är en Eurasier, född 2007. Används mest till sällskap men vi har även tävlat lite agility och rallylydnad samt kört lite freestyle och spårat. Hon är min andre hälft! :love:

29924_397702266687_558291687_4712086_2442664_n.jpg

9123_147737726687_558291687_3157354_6849372_n.jpg

Min fina tatuering "Tills döden skiljer oss åt"

Sedan har jag även Freyja - Vanadis "Freyja" 10 veckor. Hon är en pomeranian och är tänkt att ställa ut lite och även köra lite agility och det som faller vår anda på :)
Freyja.jpg

Freyja1.jpg

Så, lägg upp era sötnosar nu! :)

Sv: Stockholmshundar!

Åh jisses så söta! :D

Jag finns också i Sthlm, i Järfälla närmare bestämt och här bor jag med mina två salukidamer. Vi håller igång på kapplöpningsbanan, tränar tricks och tävlingslydnad, är ute och rör på oss i skogen en hel del och sover ihoptrasslade tillsammans i sängen på nätterna.

Min tant, Zala, fyller 10 år om en knapp vecka och hon är verkligen mitt allt :love:
dsc_7891-copy.jpg

zalac.jpg

Och så har jag hennes dotter, en helknäpp liten fröken vid namn Wahidah som är snart 3 år gammal.
dsc_7857-copy.jpg

wahidah.jpg

Åh jag hade ingen aning om att du bodde i stockholm! Dina hundar är otroligt vackra :love:

Hej på er!

Jag bor också i Stockholm, på Lidingö närmare bestämt med min gatuhunds-blandis (collie, schäfer och vinthund) Bobby 1,5 år. Har tyvärr inte lyckats lista ut hur man bifogar en bild i inlägget.... :confused:

Testar att lägga upp lite bilder på min busvovve då..

downloadfile-9.jpg

DSC00026.jpg

Frågan är om det fortfarande räknas till Stockholm men jag bor i alla fall i kommunen Vallentuna (strax norr om den). ;)

Jag, min jaktgolden Loka på 5år och lancashire heelern Qito nu 11v!

:love: Awww Björne!!
Han är så bedårande!

Skogstrollet: Jag tycker iaf det gör det, skrev iaf stockholms län och det tillhör det väl? Då är ju Qito och Freyja nästan jämngamla, vi brukar vara i Åkersberga en del, man kanske skulle kunna ses och låta de busa? Han är väl inte så jättestor? Är svårt att hitta bra lekkompisar till en så liten hund :P

Qito väger lite över två kilo nu och är inte så hög över marken. :) Jag är gärna med på en valpträff om du vill det! Kan även dagtid. PMa isåfall.

Jag bor också i Segersjö i Tumba som fetange visst också gör, se vad världen är liten!:p

Jag har två Schäfrar på 12,5 resp 3,5 år samt en 11 årig Pekingesetik. Har även en bonushund, min mors Franska Bulldogg tik som är 3 år.

Jag tränar och tävlar med min yngre Schäfer i lydnad, Rapport och spår. Faktiskt så är våran hemmaklubb SSBK i Ågesta! ;)
De andra hundarna är aktiva pensionärer vid det här laget, Frallan däremot tränar jag smått i lydnad och ska börja ställa ut lite för skojs skull.

Nero
IMG_0904.jpg

Gamlingen Iko
IMG_0959.jpg

Gobbi och Pamela
IMG_0402.jpg

När jag inte bor i Tyskland för att plugga bor jag i Haninge. Min eviga följeslagare är Hotpinsch Letter Express, bättre känd som Spike. Han är en 12,5 årig Dvägrschnauzerkille som hänger med på allt. Numera är han pensionär men när både han och jag var yngre tränade vi freestyle och vardagslydnad. Provat på lite allt möjligt dock: tävlingslydnad, agility, junior handling, spår och sök.
Någon utställningskarriär blev det aldrig pga bristande intresse hos mina föräldrar (jag var tio när han kom till oss som 8 veckors valp :love:).

Här har vi honom (har superfå riktigt bra bilder eftersom jag inte har någon bra kamera...)

P8070028.jpg

PC050312.jpg

IMG_9454.jpg

Bor i Högdalen med två byrackor.

Fluffen, den manliga alfahanen
39965_422130666675_587711675_5285380_4212816_n.jpg

Och Kila, den feminina damen
39965_422130651675_587711675_5285377_2308305_n.jpg

:angel::angel:

Nåja, könsrollerna har de full koll på, även om ingen av dem är särskilt stereotypisk...
30012_398430121675_587711675_4699895_3132903_n.jpg

30012_398430131675_587711675_4699897_8105066_n.jpg

30012_398430151675_587711675_4699900_6027493_n.jpg

Ja, min mobilkamera suger!:o

Ja, jag bor ju i Åkersberga och har dvärgschnauzern Izor (min användarbild), dryga 5 år gammal, ihop med mina föräldrar.
Han är mest sällskapshund och hänger med på det mesta.

Får se om jag hittar någon bra bild att visa.

Jag bor i Åkersberga med mina två hundar Villja och Zelda. En Hovawart och en Schäfer som jag tränar lydnad och spår med.

Jag bor också i Segersjö i Tumba som fetange visst också gör, se vad världen är liten!:p

Gobbi och Pamela
IMG_0402.jpg

Nämen! Hur kan jag ha missat er då? :eek: Jag har inte sett en enda fralla här uppe i området! Björne skulle göra allt för att ha en frallakompis att leka med! Om hon leker lika intensivt som honom dvs. Han kan hålla på i evighet!

Jag och vovvarna bor i Vårsta/Grödinge (väldigt nära Botkyrka bk).

DSC_6062.jpg

En schäfertik på 5 år (Grima) och en westiehane på snart 2 år (Ian).

Jag bor i Rosersberg med Alan och Max.

Alan, ungersk Vizla på 1½ busår, används till jakt, och sällskap såklart :) :
str_121614367.jpg

Max, 13 år gammal Jack Russel:
max_121615195.jpg

Senast ändrad:

Nämen! Hur kan jag ha missat er då? :eek: Jag har inte sett en enda fralla här uppe i området! Björne skulle göra allt för att ha en frallakompis att leka med! Om hon leker lika intensivt som honom dvs. Han kan hålla på i evighet!

Och jag undrar hur jag kan ha missat Er!? :eek:
Visserligen så är vi mest i skogarna och går, men ändå.
Enda frallaliknande hunden jag sett här är den vita blandrasen...

Vi får ta och träffas tycker jag och ha en Fralla-playdate. :D
Pamela är också intensiv och "galen", hon är ju bästis med Nero, så dom två är ju helt tokiga när dom leker, haha.

Jaså du tillhör Ågesta, jag också! :)

Är du där och tränar mycket? Jag har inte varit där på ett tag, planerna har varit så tråkiga under hösten...

Hur går det med ditt tävlande, kommer ihåg att jag pmade dig för längesedan om tips på privattränare. Ska du vara med på brukssatsningen i vår?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 820
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 850
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 561
Senast: Bison
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat