Stel i höger fram + sandkolik

jessii

Trådstartare
Hej!

Min häst hade förra veckan konstaterad sandkolik och var i helsingborg. Allt blev bra och nu är han hemma. Men nu har han börjat stelna i höger fram, vid armbågen/bringan ungefär. Det syns enormt tydligen när han rör sig i höger varv. Kan förklara de som att han "går som en soldat" så kanske ni förstår. Vet att kolik kan påverka benen då han gick stelt med båda fram då han hade sandkoliken. Men detta är konstigt för nere vid i benet är han inte stel alls. Plus att det är aktivitet i magen på honom, så det bör inte va koliken igen. Några tips?

Har provat stretcha honom och de gav inget resultat, även longerat nätt och gått med honom för att se om det är vanligt stelhet men det är de inte. HJÄLP?

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 441
Senast: pews1972
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 447
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Till att börja med vill jag säga att veterinär har kikat på vår vovve 4gånger nu och vi blir inte klokare. Så därför vill jag se om...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Brandgul
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 970
Senast: lillcrim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka