Ställa ut dräktigt sto

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lil-sis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 067

lil-sis

Trådstartare
Är anmäld till uställning nästa lördag, då är stoet dräktigt på ca 42 dygn.

Är det dumt att åka?

Det är ganska långt men hon åker bra (ostressad, bryr sig inte ett skvatt, tror jag fått på nya bommar tills dess samt fönster och ny ventilation).

Och på samma tema, är det dumt att göra UL på dygn 38? Nästa gång jag är ledig och kan göra det är på dygn 65/66/67.

Är hon tom är ju utställningen inga problem.

Sv: Ställa ut dräktigt sto

Ul på dygn 38 är väl bra, jag skulle hellre göra det än på dygn 65-67. Just för att OM det skulle vara nåt knas (tvillingar) så går det ju att åtgärda på dygn 38, sen blir det nästan försent.

Förra året gjorde vi ul på min på dygn 19 och 38, sen inga mer.

I år gjorde vi på dygn 17, 21,28,49 och 106, detta pga tvillingar på första ul. (En resorberades mellan dygn 17-21.Hoppas jag:crazy:, vi har inte sett till den iaf sen dess)

Det var även tvillingar året innan, men dom missades ju:(

/Petra som har tvillingnojja:angel: (med all rätt!)

Senast ändrad:

Inga tvillingar på 16 dygn och har inte dubbelovulerat på de tre brunster vi har hunnit se ägg på.

Så tvillingar är jag inte rädd för :)

Kanske ska kolla på 38 då. För min skull om inte annat så jag kan ta det lite lugnt :)

Jag skulle i alla fall inte riskera att åka.

Det är ju inte bara transport till utställningen. Väl där så är det ju en mängd olika ponnyer som om man har otur kan ha någon smitta.

Det blir UL imorgon (och blodprov! åh så spännande!).

Om hon är tom har vi ev en åring på ingång med liknande stam...

Jag hade inte riskerat och åkt-dels pga smittan, dels pga risken för fostret.

I ärlighetens namn så tror jag inte att det skulle stressas bort. Ponnyn går liksom inte att stressa.

Det är smittorna.

Men vi åker bara om hon är tom idag.

Har en ny åring på väg som tillhör företaget, får se vem den ska stå hos :rofl:

I ärlighetens namn så tror jag inte att det skulle stressas bort. Ponnyn går liksom inte att stressa.:

Det trodde inte jag heller...tills new foreststoet fortsattes rida och tävlas när hon var dräktig härom året, och var tom på 60 dygn senare:(så då lärde jag mig att det inte alltid går som man tror- hon är det coolaste och lugnaste sto vi har-men ändå gick det som det gjorde. de andra dräktigheterna har hon enbart motionsridits, och då har det fungerat kanon...

Hur som helst.

Hon är dräktig, fortfarande.

Och min bil är döende så vi åker inte :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka