Spybäbisar!

W

Warmia

Gud vad jobbigt det är med dessa små spyende ungar. NÄR slutade era bäbisar att spy? Nu menar jag dom som har haft problem med att spy massor av gånger per dag!
 
Sv: Spybäbisar!

Min lille slutade runt året. Troligen var det magmunnen som var lite slapp. Han spydde ofta efter varje måltid. Otroligt jobbigt och man märkte verkligen i tvättkorgen när det minskade.
 
Sv: Spybäbisar!

KL

Min dotter är nu 7månader och visst blev det bättre med fast föda men det försvann inte, och gud vad jag längtar tills det försvinner och jag hoppas innan hon blir 1 att det är borta för det är ju jättelångt dit!:crazy:
 
Sv: Spybäbisar!

Så länge den huvudsakliga födan var flytande, i vårt fall ersättning så kräktes vår dotter. De första 4 månaderna kaskadkräktes hon.

Men när hon var 8 månader så kunde vi sluta helt med ersättningen och sedan dess har hon bara kräkts ibland, efter välling eller vanlig dricka.

Det var slapp magmun här också.

/Timsetim
 
Sv: Spybäbisar!

Runt 6 mån ungefär... :crazy: :D

Instämmer. Det blev lite bättre när han började äta lite vanlig mat, runt 5 månader. Men fortfarande kräktes han ganska ofta, och det luktade verkligen inte hallon när han kräktes efter en smakis!:eek: :crazy: Så länge han bara ammades luktade det ju knappt.
 
Sv: Spybäbisar!

Man får också vara väldigt försiktiga med dem när de just har ätit etc. annars kommer det upp snabbt om det blivit lite mycket flytande föda.

Men alltså av ett helt liv så är det en kort period de spyr upp mycket, de är ju fortfarande så ofärdiga. Om du tycker att det är jobbigt, tänk då vad den lille plutten tycker.

Håll ut, det går över. Pussa :love: din bebbe under tiden!
 
Sv: Spybäbisar!

Slutade nästan helt att kräka vid åtta mån ålder- hoppas det blir samma för dig då, då har du ju inte så långt kvar menar jag.....
 
Sv: Spybäbisar!

Min sambo blir 22 och har fortfarande inte slutat spy. Fast nu händer det bara ett fåtal gånger om året och han hinner till toan ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 373
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: super
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 615
Senast: ufot
·
Samhälle Blir lite irriterad på det fenomenet faktiskt. Ett erbjudande som skulle finnas hela veckan i livsmedelsbutiken här var slut redan igår...
Svar
10
· Visningar
720
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp