Spin off på snuffsans tråd ang barn hos skolläkaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spin off på snuffsans tråd ang barn hos skolläkaren.

Tjafset hade dittills pågått i ett års tid och dominerade varje utvecklingssamtal. Kändes som en bra idé att få stopp på det eftersom läraren inte litade på att vi föräldrar känner vår dotter.

Helt OK förklaring, men ibland kan det faktiskt vara så att någon annans intryck stämmer och att jag själv som förälder är "hemmablind".
Men det är som du konstaterade, det finns många sorters lärare (och det finns många sorters föräldrar).
 
Sv: Spin off på snuffsans tråd ang barn hos skolläkaren.

Helt OK förklaring, men ibland kan det faktiskt vara så att någon annans intryck stämmer och att jag själv som förälder är "hemmablind".
Men det är som du konstaterade, det finns många sorters lärare (och det finns många sorters föräldrar).

Det håller jag med om, och jag motsäger mig inte det.
Via mitt jobb har jag tyvärr alltför stor erfarenhet att föräldrar "blundar" = de har en alltför svår livssituation, för att orka ta in, och ta tag i både problem i skolan, och olika undersökningar gällande sina barn.

Men jag anser ändå, att som förälder, så ska man vara delaktig, och bli informerad.
Av de anledningar jag skrivit tidigare.
 
Sv: Spin off på snuffsans tråd ang barn hos skolläkaren.

Det håller jag med om, och jag motsäger mig inte det.
Via mitt jobb har jag tyvärr alltför stor erfarenhet att föräldrar "blundar" = de har en alltför svår livssituation, för att orka ta in, och ta tag i både problem i skolan, och olika undersökningar gällande sina barn.

Men jag anser ändå, att som förälder, så ska man vara delaktig, och bli informerad.
Av de anledningar jag skrivit tidigare.

Jo. Jag säger inte emot dig på den punkten här, det var bara ett inlägg grundat på att en del finner skolans rekommendationer om vidare utredningar av barnen som kränkande och onödiga. Ville med detta inlägg säga att det kan finnas fog för dessa undersökningar - alla är inte påkallade för att göra barnen eller föräldrarna förbannade eller illa till mods.

Men jag vet att det hamnade lite utanför ursprungsfrågan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp