Spermaimport

lady_vip

Trådstartare
Om hingsten finns tillgänglig för fruset, men enbart i det landet han står, då går det inte att ta in det till Sverige? Då är enda chansen att ta dit stoet och sen göra livmoderimport av det?

Sv: Spermaimport

Kan tillägga att enligt sidan jag tittar på så gäller det bland annat Cardento, Baloubet du Rouet och Balou du Rouet...

Alla de tre har väl licens i Sverige, så då går det ta hit det frysta och betäcka här.

Om jag förstått frågan rätt!

Om du tittar på ASVHs faktablad se du vilka som har liscensen för dessa 3 hingstar i Sverige i år.

Först måste hingsten godkännas av ASVH. Kostade i år 5000 kr. Om den sedan godkänns få du licens på den.

För att den ska godkännas krävs en mängd papper och info. Resultat, testikelstatus, röntgenplåtar osv.

Alla ovanstående är dock godkända här, så då måste du betala för licensen, som också kostar 5000 kr. Smidigt nog! :smirk:

Nja, då känns det genast betydligt krångligare. Det är Händel II det gäller, har av nån anledning en sån dragning till honom och tänkte att betäcka med honom bord einte vara omöjligt, men det verkar svårt.

Försök att hitta någon mer som vill ha honom!:idea: Dela på kostnaderna

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka