A

aprillan

Hej!
Är det nån som vet om det går att hyra eller leasa speedcartvagnar?? Lite sugen på att börja köra min travkille=)
 
Sv: Speedcart

Hej!
Ja om du har ett företag så går det att hyra vagnar genom tex Grafströms. Har du inte ett företag så kan man istället ta på avbetalning om man vill köpa en ny vagn.

Vad jag annars tycker du ska göra är att köpa en begagnad vagn. Det finns att hitta för mellan 1000-2000 och det tjänar du på i längden istället för att hyra. :laugh:
 
Sv: Speedcart

läste lite på dina andra inlägg/trådar här på buke.och måste få fråga om du ens är kunnig nog att köra en häst?dina frågor ligger på en nivå man förväntar sig av en nybörjare .. och då borde du kanske inte ge dig in på att köra en travhäst..????
 
Sv: Speedcart

Alla måste vi börja nånstans. Är väl bättre att h*n frågar här istället för att bara gissar hur man ska göra?

Frågar man inget får man ingenting veta.
 
Sv: Speedcart

läste lite på dina andra inlägg/trådar här på buke.och måste få fråga om du ens är kunnig nog att köra en häst?dina frågor ligger på en nivå man förväntar sig av en nybörjare .. och då borde du kanske inte ge dig in på att köra en travhäst..????

Det kan ju faktiskt hända att TS även har kunnigt folk i närheten och får hjälp med att köra i början. Att lära sig köra häst är inte svårt och alla är vi barn i början.
 
Sv: Speedcart

visst e alla barn i början o jag hoppas att man alltid har kunnigt folk omkring sig.eller frågar tex här..vad jag menade vara att en travhäst är inte lika enkel att köra..det är mkt mer fart i..inte samma sak som att köra ex ett kallblod som är van , och eftersom hon inte verkar vara världsvan så undrade jag om det är så smart att sätta sig bakom en travhäst då.
 
Sv: Speedcart

visst e alla barn i början o jag hoppas att man alltid har kunnigt folk omkring sig.eller frågar tex här..vad jag menade vara att en travhäst är inte lika enkel att köra..det är mkt mer fart i..inte samma sak som att köra ex ett kallblod som är van , och eftersom hon inte verkar vara världsvan så undrade jag om det är så smart att sätta sig bakom en travhäst då.

Det är klart att man inte bör sätta sig bakom en travare i full kondis och köra ett snabbjobb på bana. ;)
Men nu tolkar jag det som att det är en f.d. travare som numera används som ridhäst eftersom hon tänkt börja köra honom.
Ett kallblod är däremot många gånger svårare än ett vbl. Fast jag tror inte detta gäller en häst som fortfarande travar så det borde nog gå bra.
Fast som sagt, hjälp är alltid bra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag ska köra upp för BE-körkort och måste hyra ett släp som är tillräckligt tungt men som jag ändå kan köra till provet med min...
Svar
13
· Visningar
1 707
Senast: fio
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 950
Senast: Sorgsen
·
Kultur Hej! Jag ska åka till island men har en liten fundering. Är det mest värt att bo i reykjavik eller vid Keflavik nära flygplatsen? Vi...
Svar
12
· Visningar
879
Senast: Jeffery
·
Juridik & Ekonomi Jag bor i en hyr lägenhet. En sambo som absolut aldrig kommer vilja köpa en lägenhet eller hus. Jag är dock sugen på köpa NÅGOT att...
Svar
13
· Visningar
2 078
Senast: Plantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp