Tussemaja
Trådstartare
Usch behöver nog bara skriva av mig. I kväll kl 17.30 upptäckte jag att mitt ena sto stod å skrapade med framhoven. Jaha kolik, tänkte jag, å gick ut för att ta in dom. Men det var det inte den här gången...När jag kom fram upptäckte jag att hon fått en sparkskada på höger höger sida i höjd med ljumsken, på nedra delen av skinkan men högre upp än knäet - trodde jag först.... Hon gick på alla fyra in men hade väldigt ont. På veterinärs inrådan gav jag metacam och har kylt i omgångar under kvällen. Men det tycks inte bli bättre och nu är jag hysteriskt orolig för att hon faktiskt även fått en spark i höjd med knäet. Det syns inget utanpå, men hon står å vilar hela tiden på det benet och visar att hon har ont, trots smärtstillande. Hon äter lite när jag erbjuder henne hö där hon står, går alltså inte själv fram till sin höpåse. Har ätit upp kraftfodret. Följer med ut och belastar alla fyra när jag går utanför stalldörren för att spola henne, men ovilligt. Reagerar inte när jag klämmer och känner. Klinik direkt i morron bitti förståss, men som sagt ville mest skriva av mig och undrar åxå om nån har erfarenheter av hur det kan gå med ett skadat bakknä. Jag är förståss mest rädd för sprickor eller brott....