bright_sara
Trådstartare
Min kompis har ett sto som ska betäckas efter treårstest nästa år. Vi har börjat leta efter hingst och jag tänkte att ni säkert har något bra förslag som vi har missat. Stoet är e. Don Romantic-Sunny Boy (e. Sandro Hit) -Akzent II. Hon har en flott sida, långa långa ben - hon är stor med andra ord. Mamman är bara 162. Jag skojar inte när jag säger att hon är i princip en kopia av sin pappa utseendemässigt. Så var det det här med gångarterna - hon har en skritt och en trav som är åtmionstone 8,5 om den delpoängen hade funnits i Sverige, men galoppen är hennes nackdel - en bra dag är den 7,5 fast den har förbättrats mycket ändå det senaste halvåret. Hon bär sig bra och har väldigt fin bakbensaktivitet. Hon tenderar dock att bli lite styv i ryggen och skulle behöva en mjuk, smidig och lätt hingst som gärna kortar upp henne lite.
Så, summa summarum - en snygg kortlinjerad hingst med mycket bra galopp och mycket ryggverkan står på önskelistan.
Så, summa summarum - en snygg kortlinjerad hingst med mycket bra galopp och mycket ryggverkan står på önskelistan.