Söt 14-årig dotter

Sv: Söt 14-årig dotter

Jag ringde henne på skolan idag och erbjöd henne att ta med moppe-muschen hem...Jag sa dessutom att jag kunde skjutsa hem honom i kväll eftersom vi bor på landet. Sedan lovade jag dyrt och heligt att jag absolut inte skulle störa dem. Jag är en pinsam mamma som gärna sjunger karaoke med mina barns kompisar, men det skulle nog inte vara uppskattat när "killen" är hos henne:angel: Nu blev det inte så att han blev med hem, men nu vet hon i alla fall att han är välkommen hit!

Vilket bra initiativ!! Låter ju som en bra kompromiss för dig och dottern. Du kan känna dig lugnare och hon får ändå möjligheten att träffa "moppe-muschen" om/när hon vill. :D
 
Sv: Söt 14-årig dotter

Faktiskt tänkte jag på det under valborgskvällen. Min dotters jämnåriga (hon är också 14 år) var ute och sprang på stan, men hon brydde sig inte det minsta. Hon är bara intresserad av sin häst och sina kompisar i stallet. Min lilla är också jättesöt, men jag tror inte killarna springer efter henne direkt, inte vad jag märkt iaf.
Usch vad jag skulle varit orolig om jag vore i dina kläder. Kanske du kan bjuda hem killen på fika eller grill eller något så du lär känna honom:idea:
 
Sv: Söt 14-årig dotter

om hon berättar så pass mycket för dig så kan du nog vara lugn. tror inte hon skulle berätta om fylla osv om hon varit med själv.

:D

Jag gjorde exakt så för att invagga mina föräldrar i ro och förtroende.
Jag berättade om mina förtappade kamraters ohämmade beteende, de förfärades och förstod att så skulle aldrig deras dotter hålla på. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Söt 14-årig dotter

Haha, jaa, det skulle inte vara helt otroligt om hon resonerar så...Hon är smart och slug. Tex när hon och hennes lillebror var små så fick hon det alltid att framstå som han var boven i alla slagsmål och bus de hittade på. Det tog oss flera år att genomskåda hennes stora troskyldiga ögon:devil: :p

MEN, jag har i färskt minne hur jag var som fjortonåring så jag har hela min mammaradar utfälld:cool:

//millus=)
 
Sv: Söt 14-årig dotter

Svarar som många andra var glad att hon talar med dig.
Sen så är det dags att börja släppa taget även om det är jobbigt.
Hon kommer att gå på minor, det gör alla, men som förälder tror jag inte du kan göra så mycket, det är hennes minor inte dina.
Tala om rakt ut vad du tycker och oroar dig för och låt sedan dottern göra sina egna val. Hon kommer ändå att göra det hon vill i slutänden. Då är det bättre att tonåringen vet var de har sina föräldrar.
Men det är tungt att hämta hem en halvfull tonåring första gången eller att inse att de har ett sexliv.
Men som den gamla klyschan: Vi har dem bara till låns!
 
Sv: Söt 14-årig dotter

Jag tycker att du först och främst ska ta hand om din separationsångest!
Det är ju ditt problem och inget som din dotter ska "lida" för!

Min dotter träffade sin pojkvän när hon var strax före fjorton:love: de håller fortfarande ihop nu 14 månader senare:love:

Jag har en rak och öppen kommunikation med mina barn, vi kan diskutera preventivmedel och sex helt öppet.
De har alltid kunnat fråga och jag har svarat det jag vet och tagit reda på det jag inte vetat!


Min dotter och jag brukar ha "terapi" samtal i stallet om det är något hon inte vill att någon annan ska höra:angel:

Låt din dotter bli vuxen!!!!Det har inget med söthet att göra, hon är fjorton år det är normalt att "dejta" pojkar då!

Se till att hon vet att du kan hämta henne om det behövs så att hon känner sig trygg!

Det ända jag krävde av min dotter var att de i början bara fick sova över här, endast för att hon inte skulle känna sig "fångad" av att inte kunna komma hem om det var så att han ville något hon inte ville:angel:

Det accepterade hon utan protester när jag förklarade vad jag menade:)

Det viktigaste är ju ändå att man är rak mot sina barn, att de vet hur p-medel funkar att de fattar att när man är ihop med en kille så gäller samma regel som alltid!
Gör vad du vill så länge det inte skadar dig själv eller någon annan:banana: :banana: :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp