Söker en barnbok!

E

Enar

Hallå där!

Jag söker med ljus och lykta efter en barnbok som jag hade när jag själv var liten. Den hette "Karies och Baktus" eller något ditåt...:bump:
-Handlade om ett par tandtroll som högg hål i ens tänder med hackor och spadar, om man åt godis, men de grät när man åt en banan och flyttade...
Lite sorgligt minns jag att jag tyckte:rofl:

Jag har berättat om denna bok för min son och han vill gärna att jag läser den för honom. Men jag har den ju inte kvar!

Någon här som vet vilken bok jag tänker på, och vet om -och i så fall hur- man får tag i den?
 
Sv: Söker en barnbok!

Antar att det är denna? (Karius och Baktus av Thorbjørn Egner).
Den går att beställa från den sidan jag länkade till, men kanske finns den på bibliotek också?

Jag gillade de boken när jag var liten förresten. :D
(Trots att jag inte är född på stenåldern, utan "bara" är 24 år. ;))
 
Sv: Söker en barnbok!

"Karius och Baktus" av Thorbjørn Egner.
Borde finnas båda i bokhandlar och på bibliotek.
 
Sv: Söker en barnbok!

Den finns också i en HELSKÖN Göteborgsk ljudboksversion på en barnCD i serien "Kul i bilen" tillsammans med ett antal sånger.

Helskön tycker iaf barnen som vill höra den 712 ggr i sträck på långresa i bil :p
159548.jpg


Och som slåss om att få borsta tänderna sedan :D
 
Sv: Söker en barnbok!

Tja, jag får bara lite fluortant-vibbar också (blä). Karius och Baktus var tandborstningspropaganda hos mej och ingår i mina barndoms-trauman:cry: . Skulle aldrig få för mig att utsätta mina ungar för sån skrämselpropaganda..:cool:
 
Sv: Söker en barnbok!

Mina ungar gillar den skarpt! Sonen kunde den utantill ett tag. Det var som med filmen om Russi pa hajdi, som spelades sönder.
Dotra brukar fråga om vi borstat bort dem (Karius och Baktus alltså) ibland även om inte hon fått den läst för sig lika ofta.
 
Sv: Söker en barnbok!

Tja, jag får bara lite fluortant-vibbar också (blä). Karius och Baktus var tandborstningspropaganda hos mej och ingår i mina barndoms-trauman:cry: . Skulle aldrig få för mig att utsätta mina ungar för sån skrämselpropaganda..:cool:

...Och mina vet SANNINGEN om socker, bakterier och tandborstning men tycker att sagan är jätterolig i alla fall. Och med "Albert och Herbert" i huvudrollerna så är det svårt att låta bli att dra på stämbanden :D


...i alla fall de första 25 gångerna :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp