Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

Nobbeled

Är det någon som vet var man kan få fatt i snygga, roliga överkast till barn? Nu är det så att grabben på 4 år har fått en stoor säng på 105 x 210 och jag hittar inget roligt.

Alla tips tas emot med glädje!

Lill / Stall Nöbbeled
 
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Till en 105 cm bred säng använder man väl ett helt vanligt täcke på 150 cm?

Då finns det ju massvis på exempelvis IKEA?
Exempelvis ett sådant här.
 
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Påslakansset är inte svårt att hitta.
Det är överkast som jag inte lyckas hitta något roligt till en liten kille. Jag tycker bara jag hittar enfärgade och blommiga.

Lill / Stall Nöbbeled
 
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Överkast :o

Kan en 4-åring bädda med det :crazy: ?

/Tim - helt överkastlös...
 
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Nobbeled skrev:
Påslakansset är inte svårt att hitta.
Det är överkast som jag inte lyckas hitta något roligt till en liten kille. Jag tycker bara jag hittar enfärgade och blommiga.

Lill / Stall Nöbbeled

Varför funkar inte blommiga då?

Min son har ett snyggt lapptäcke, det kanske finns att hitta på postorder, typ Ellos (har för mig att syrran köp därifrån). Vårt är hemmasytt (bara att ta fram symaskinen ;) )
 
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Och jag som letar snyggt påslakanset + överkast till dubbelsängen här hemma. Det enda jag kan hitta är blommiga i princip, och jag blir spyfärdig bara jag ser dom :eek: Skulle vilja hitta enkla, enfärgade, eller med få och små mönster på. Men det verkar vara helt omöjligt, för allt ska vara superrandigt, ha 1 miljon blommor på sig och gärna detta i skrikiga färger :crazy:
 
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Sy själv! Eller ha någon gosig filt!
 
Senast ändrad:
Sv: Snygga barnöverkast (pojke) till 105 x 210 säng?

Köp fleecetyg, finns i massor med roliga färger/mönstrer och figurer.

Antingen så kan du hålla dig till ett enhetligt tyg eller så köper du bitar av olika, syr samman dem och syr sedan ihop dem med tex ett lakan (används som undersida).

Kul och annorlunda, lätt att köra samma tema som andra saker i barnrummet. :D :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 171
Senast: Halali
·
Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 883
Senast: huahua
·
D
Ridning Hej, jag har ett problem med min häst som jag måste lösa! Efter nyår fick jag min häst, en nordsvensk travare på 10år. Dock har hon...
Svar
11
· Visningar
2 202
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp