Snubblar och går ner på knä, Vad kan de vara?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Invincible
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 17 206
Sv: Snubblar och går ner på knä, Vad kan de vara?

Kikade in här eftersom ena pållen snubblade till idag när vi var ute, i trav. Min teori var att han tappade koncentrationen för han gjorde det ungefär exakt som jag o andra pållen gjorde töltfattning men efter att ha läst den här tråden blir man ju lite orolig...

EN snubbling - är det ingen snubbling/klantighet? Eller åker alla på Buke in på klinik efter en snubbling? Är kanske ingen idé att skriva att han inte visar hälta:angel::crazy: eftersom jag är glad amatör:o

EN snubbling - är det ingen snubbling/klantighet? Eller åker alla på Buke in på klinik efter en snubbling? Är kanske ingen idé att skriva att han inte visar hälta:angel::crazy: eftersom jag är glad amatör:o

EN gång är ingen gång, två ggr är en varningsklocka och tre gånger är ett klinikbesök. <-- Alex hemmasnickrade visdomsord ;)

Skämt åsido, att en häst snubblar EN gång är väl inget som någon tyckt 'arrrgh, åk till klinik genast'. Men TS Häst har under månader varit allmänt snubblig. Och DET är en helt annan sak.

Håller med. Väl snickrade visdomsord :p

Sen tycker jag mej förstå att TS känner på sej att den snubblar för att ngt är fel. Och den känslan ska man ta vara på tycker jag.
Ts har ju tagit tag i det, men (enligt mej) på fel sätt. Vill man ha en ordentlig diagnos/undersökning så är klinik som gäller. Tar sällan ut veterinär för mer än vaccination. Misstänker jag hälta eller liknande så är det klinik som gäller.

Nej han var inte gallig i kotan utan i leden ovanför kotan, (kan inte hästen anatomi). Ja han böjde hästen. och nej de är inte en ekonomisk fråga.

borrelia eller erlichia

Tack för svaren! Har pratat med min medryttare o hon har inte varit med om att han snubblat så det känns som en engångs-klantig-händelse.

Per telefon kan man inte avgöa om det är kotledsinflammation.Min häst var snubblig ett tag, sen blev han oren i gången, då fick vi åka in. Dom röntgade,och konstaterade att han hade en kotledsinflammation, och en förslitning!! ´Så jag fick jobba på att få honom att alltid gå i balans, så han inte hamnade på bogarna, och banta honom rejält:angel:va lite för välgödd och det gör inte saken bättre..

Kolla igenom pålle, röntga och uteslut inflammation..Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: animalasia
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 654
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka