Mina hästar har gått på sommarbete och släpptes i månadsskiftet tillbaka till vinterhagen på ca 1 ha. Öppnade upp 0,5 ha till idag. Vinterhagen har verkligen tagit sig rejält nu efter både förra året (torkan) och plättan som öppnades upp har en massa gräs. Har inte behövt stödfodra än, har jag tur så slipper jag det månaden ut och ev. längre om det fortsätter vara så här varmt.
Ska pilla lite med staketet i dagarna så att vi är redo för vintern.
Annars så kollar jag på lite ritningar inför stallbygget som ska dra igång till våren. Nästa vecka ska renoveringen komma igång.
Fick hjälp att tömma gården + extra förråden, dock hann vi inte ta allt. 8 fullproppa släp till tippen, där jag nog har sparat ett själv med saker jag vill behålla.
Porslin, gamla brudkistor, gaslyktor som ska upp ute har jag tänkt, bestick, dukar, två gräsklippare och trädgårdsmöbler, behöll två olika möblemang (tror vi slängd fem innesoffor också bl.a.) + lite annat smått och gott.
Ska pilla lite med staketet i dagarna så att vi är redo för vintern.
Annars så kollar jag på lite ritningar inför stallbygget som ska dra igång till våren. Nästa vecka ska renoveringen komma igång.
Fick hjälp att tömma gården + extra förråden, dock hann vi inte ta allt. 8 fullproppa släp till tippen, där jag nog har sparat ett själv med saker jag vill behålla.
Porslin, gamla brudkistor, gaslyktor som ska upp ute har jag tänkt, bestick, dukar, två gräsklippare och trädgårdsmöbler, behöll två olika möblemang (tror vi slängd fem innesoffor också bl.a.) + lite annat smått och gott.