Snacka om väldokumenterad uppväxt

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

us_lover

Satt och skulle sätta in de senaste fotografierna i album häromdagen och började räkna på hur många kort vi har på dottern och jämförde med hur många bilder jag har på mig själv från min barndom.

Jag fick ett album av min mamma när jag fyllde 25 och där finns en handfull bilder från ålder nyfödd till det att jag gick i 9:an. Jag vet att mamma har fler bilder på mig och min bror från tidigare år eftersom min far var fotograf, men jag skulle tippa på att de är max 100 st.

Varken jag eller min man jobbar som eller är utbildad till fotograf och vi har över 4 000 kort på dottern.:eek: Alltså vanliga kort tagna med systemkameran - inte digitalbilder. Digitalbilderna är väl ungefär 400 st, i dagsläget. Och dottern är bara 4 år!

Jag kan ju bara säga att fotolabbet i centrum tjänar grova pengar på vår "hobby":crazy:
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Hoppla, så mycket har inte vi tagit, men det har blivit betydligt mycket flera nu när vi har digitalkamera, det ska ärligt erkännas. Och betydligt fler än vad som finns på mig som liten... ;)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

:love: vad duktig du är! jag är en sån som "glömmer" bort att ta fram och med kameran. jag kommer på i efterhand att "attans, det hade varit roligt att ha haft några bilder på det där"

men jag får försäka bättra mig nu! väntar vårat första barn och har exakt en vecka kvar till BF idag så sen blir det till att knäppa! ;)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Tack, men jag ska inte ta på mig hela äran. Visst har jag tagit en hel del bilder men maken är den som tar flest bilder med systemkameran. Digitalkameran däremot har jag mer eller mindre ensamrätt på;) Köpte en ny när vi var i Californien i februari och den har jag med mig överallt:D

Du kommer nog att plåta en hel del när väl bebisen tittar ut. Det de flesta tyvärr missar är att fortsätta även när barnet blir större.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Ja, du. Jag är hemsk. Vi har MASSOR med foton på sonen som snart är 6 månader. Stackarn har en mor som älskar att fotografera och farmor är galen och fotar massor när hon hälsar på. Dessutom fotar farfar med fru som tokiga också, något jag inte visste... Jag har gjort ett fotoalbum klart hittills, den är på min grviditet fram till han är nästan 2 veckor. Arma barn, hans album kommer att fylla ett rum. ;)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

us_lover skrev:
Jag kan ju bara säga att fotolabbet i centrum tjänar grova pengar på vår "hobby":crazy:
:angel: Men de skal ju ha nåt att leva på dem med.

/Carolus utan egna barn men jag tror inte att jag skall berätta hur många bilder jag tar om året, mest på hästar. Sedan ett år tillbaka 98% tas med digitalkamera, men jag har valt att de skriva ut de bra via den lokala fotohandlaren, det kostar nog mindre i slutändan och man vet att man får bra kvalite, blir inte randiga eller färgen tar slut just då eller nåt annat dumt... :love:

Till alihopa, vad glada barnen blir när de blir större, min pappa fotar jättemycket och jag har massor bilder på mig som liten, men mest bilder togs och tar han med diabilder... grrrrrrrr
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

OJ!!:)
*harkel* jag har inte ens 300 bilder på första sonen och kanske endast 150 bilder på son nummer två och ändå har jag tagit en del foton känenr jag.:angel: Såg denna tråden och började göra i ordning barnens fotoalbum och skriva ut foton, fotona på datorn ska jag bränna ner på skiva så fort jag har några till:)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

*fniss*
Kännner igen det där med att det är fler bilder på första barnet. Som andra-barn får man känna sig nöjd om det finns några bilder alls... Min mamma skrev dagböcker när vi var små. Min systers är lång och mycket detaljerad. Min ät betydligt tunnare... På systern finns massor med kort. Det finns en del på mig, men på många är systern med... Det är nog vanligt det där. Det är liksom inte lika spännande andra gången :)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Och tiden räcker inte till på samma sätt, man har inte samma ork till sånt pyssel:D

Nu ska jag ha bebbe idecember och ska försöka ta mig i kragen och ta foto ALLTID *fniss*

Det senaste halvåret har jag inte tagit så många bilder trots digitalkamera. Köpte min första digitalkamera för ett år sedan men den blev stulen i januari så jag köpte ny, men den är inte lika flitigt använd. Har till och med glömt fota min häst jag köpte i januari!!!:crazy:
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Nämen Enya:eek: Har du glömt fotografera hästen! Att du inte skäms.:D

Skämt åsido, det är säkert som ni säger. Att första barnet blir mer fotograferat än nr 2 och 3. Dessutom blir väl de senare barnen sällan fotograferade själv utan tillsammans med syskon. Så var det ju även i min familj när jag växte upp, med enda undantaget att syrran faktiskt blev mer fotograferad än jag och brorsan. Egentligen inte så konstigt eftersom syrran bara är halvsyster och det är pappas enda "riktiga" barn.

Nu har ju vi bestämt oss för att det räcker med ett barn och då sparas det inte på krutet (=filmer). Och som Carolus sa - fotohandlarna ska leva de med. Som en liten parentes kan jag ju berätta att efter en månads semester i USA brukar vi komma hem med runt 40 filmrullar som ska framkallas. Vi brukar få rätt bra rabatt :D
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Men det är väl jättekul! Man ångrar ju aldrig bilder man tog, bara de man inte tog.
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

jarakamandan skrev:
*fniss*
Kännner igen det där med att det är fler bilder på första barnet. Som andra-barn får man känna sig nöjd om det finns några bilder alls... Min mamma skrev dagböcker när vi var små. Min systers är lång och mycket detaljerad. Min ät betydligt tunnare... På systern finns massor med kort. Det finns en del på mig, men på många är systern med... Det är nog vanligt det där. Det är liksom inte lika spännande andra gången :)

Jag har ju två och jodå tvåan är lika intressant men storsyster vill oxå vara med på kort... Och vad säger man till en 3 åring som vill vara med... Så jag har "smyg" tagit kort på Fredrik när hon inte har sett eller varit i närheten och sen har jag en väldig massa på de två tillsammans...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp