Snacka om väldokumenterad uppväxt

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

us_lover

Satt och skulle sätta in de senaste fotografierna i album häromdagen och började räkna på hur många kort vi har på dottern och jämförde med hur många bilder jag har på mig själv från min barndom.

Jag fick ett album av min mamma när jag fyllde 25 och där finns en handfull bilder från ålder nyfödd till det att jag gick i 9:an. Jag vet att mamma har fler bilder på mig och min bror från tidigare år eftersom min far var fotograf, men jag skulle tippa på att de är max 100 st.

Varken jag eller min man jobbar som eller är utbildad till fotograf och vi har över 4 000 kort på dottern.:eek: Alltså vanliga kort tagna med systemkameran - inte digitalbilder. Digitalbilderna är väl ungefär 400 st, i dagsläget. Och dottern är bara 4 år!

Jag kan ju bara säga att fotolabbet i centrum tjänar grova pengar på vår "hobby":crazy:
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Hoppla, så mycket har inte vi tagit, men det har blivit betydligt mycket flera nu när vi har digitalkamera, det ska ärligt erkännas. Och betydligt fler än vad som finns på mig som liten... ;)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

:love: vad duktig du är! jag är en sån som "glömmer" bort att ta fram och med kameran. jag kommer på i efterhand att "attans, det hade varit roligt att ha haft några bilder på det där"

men jag får försäka bättra mig nu! väntar vårat första barn och har exakt en vecka kvar till BF idag så sen blir det till att knäppa! ;)
 
Sv: Snacka om väldokumenterad uppväxt

Tack, men jag ska inte ta på mig hela äran. Visst har jag tagit en hel del bilder men maken är den som tar flest bilder med systemkameran. Digitalkameran däremot har jag mer eller mindre ensamrätt på;) Köpte en ny när vi var i Californien i februari och den har jag med mig överallt:D

Du kommer nog att plåta en hel del när väl bebisen tittar ut. Det de flesta tyvärr missar är att fortsätta även när barnet blir större.
 
Senast ändrad av en moderator: