Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

ÅH! Då kanske jag skulle köra över mitt favoritsto, om något år, till honom! :)

Jag vill också!

Jag behöver flera ston har jag insett, om jag ska kunna använda alla hingstar jag vill... :angel: Dessutom dröjer det ju ett tag innan jag kan betäcka min, om hon skulle visa sig bli avelsmaterial.

*kl*

Så här såg vi ut idag! :

013.JPG

Och så här ser stallet ut!:

https://picasaweb.google.com/115600145311187782971/6December2011#5683045589112646546

https://picasaweb.google.com/115600145311187782971/6December2011#5683045980815176690

Slänger in lite nya bilder i gångartstråden också!

Snyggehäst :love:

kl

Inatt fick Meyja träffa på sin livs första snö! Hon såg lite ynklig ut i morse när jag kom ut med frukosten... Men verkade inte annars annorlunda.

Däremot fick jag se när grannen ledde ut sin hingstunge från boxen... Han vågade knappt gå ut, o han nosade o var väldigt skeptisk till det nya underlaget :D Sen for han som en illbatting runt ute i hagen, sötenosen!

Här var bara allmänt blött o tråkigt väder med blöta hästar så det blir inte mycket till bild att bju' på. Men här är hon iaf lillfisen
wpid-dsc_0700.jpg

fast idag såg hon ut som svart/aprikos-skäck...

Nu längtar jag till det blir kallt, mycket snö o hästarna har snösulor på så man kan ta massa fina hopp/bockbilder på dom!
Jag vill bestämt ha en sån här fast i snö. Fuxar är så underbart vackra i snö!
andicrazy2.jpg

:love:

Här var det minsann inget regn, en mil norr om stan hade de fått snö, och en mil österut, men inget här. FUSK!

Älskar bilden på Andi, hoppas verkligen att du får en sån i snö, hade ju varit urläckert!

Vet inte vad jag ska tro.

Sol var fortfarande svullen, men inte varm idag heller.
Fick henne att trava fint på volt och såg inget konstigt alls.

Imorgon kommer hovslagaren, ska se om jag kan få lite hjälp att kolla då. Ska ringa och kolla med vet också.

Imorgon ska jag få låna en häst i stallet också, ska bli så underbart att få rida igen! :love::bow:

Ja den bilden på Andi är underbar!

KL*

Här snöade det lite för första gången igår:love: Ligger inte mycket kvar här i stan, men det var faktiskt helt vitt och fruset ute vid stallet iafll! Så idag fick Hnokki broddar för första gången i år.

Hade en supertrevlig uteritt på pigg liten häst idag. Tölten har verkligen kommit igen efter en liten svacka, och den var så jäkla stark och bärig idag! Det är så härligt att smattra fram på frusen, vit mark!

En bild från någon dag sedan
Hnokki.jpg

Sån tur hade jag också idag :love: Bara satt och njöööt av en fantastisk fin och bärig tölt. Solen lös, frosten och pyttelite vitt låg på marken :)
Då är lyckan gjord!!

Eller hur! Jag älskar lite kyla och snö jag, det är så himla härligt när det biter lite lagom i kinderna, snön lyser upp, och det är sådär hårt och bra i backen. :love:

funkar det bra med hönätet? vad har ni under som fångar upp höet?

hur ofta fyller ni på det/dag?
fina bilder:)

Vi hade riktigt "mycket" snö här idag och MKT pigga hästar så jag fick lite kalasbock/spring foton, de kommer nog upp här senare:)

idag hämtade jag hem en häst.. :grin:
ska ikke ha mer. men... uff :d
detta var min första islandshät... ålde henne av personliga skäl oktober 2010... och haft bra kontakt med köparen... nu var hon tvungen att sälja.. och min lilla tjej är lite skvättig av sej, och har dessutom lite eksem. så är så rädd om hon. och så fick jag frågan om jag hade möjlighet att köpa tillbaka henne.. ååh min lilla fina flicka..nu står hon här igen, min vackra Romsa
387618_10151020217330057_733515056_21733016_987875285_n.jpg

375195_10150971656380057_733515056_21573389_804338716_n.jpg

Ja, så man hör hur den rena takten bara ekar :love:
Brodden tar perfekt och det är såå kul att rida. Red på halvlösa tyglar för att han skulle bära sig själv till 100%
och sen satt jag och kollade ut på "vyerna" och tänkte på hur underbart livet är såna stunder! ;)
Behöver jag tillägga att jag satt med ett leende från öra till öra?

Vet inte vad jag ska tro.

Sol var fortfarande svullen, men inte varm idag heller.
Fick henne att trava fint på volt och såg inget konstigt alls.

Imorgon kommer hovslagaren, ska se om jag kan få lite hjälp att kolla då. Ska ringa och kolla med vet också.

Imorgon ska jag få låna en häst i stallet också, ska bli så underbart att få rida igen! :love::bow:

Vart på benet är detta fota gärna.
Om du palperar igenom hela benet reagerar hon där det är svullet då?

Låter lite som ett sticksår som blivit början till lymfangit kanske eller ev mugg men det har du kollat antar jag?
Har hon inte ont kan det ju inte vara en spark?
Det kan ju vara griffelbenet dock, då brukar de bli svullna.

Eller hur! Jag älskar lite kyla och snö jag, det är så himla härligt när det biter lite lagom i kinderna, snön lyser upp, och det är sådär hårt och bra i backen. :love:

Håller med, Thengill har vilat i 2-3veckor nu och skulle rida en lugn ritt idag i skritt men vi har fått ganska "mkt" snö så han fick broddar men har inga snösulor i,hade du det?
Och det blev ju världens styltor direkt:( hovslagaren kommer inte förräns januari, tips?

Det är så underbart med snö och lite kallare Thengill var så pigg och glad eftersom han fick styltor hela tiden så var det skitläskigt i skogen när han halkade till och haltade med styltorna:eek:. var länge sen jag upplevde det har alltid haft snösulor när det varit snö usch och fy.

Men pga det fick vi tölta rätt mycket och han var så himla pigg och härligt riktigt underbar tölt och han ville spränga iväg i galopp men det kändes rätt läskigt faktiskt ifall vi skulle halka pga snöstyltor.
Men en galopp fick han så lycklig han blev och matte med:love:.

Snacka om att få komma ut på en ridtur är balsam för själen, hur skulle man klara sig utan det? jag skulle iaf må kasst.

kl

Är det bara här som det är knallhårt på vägarna, rundkorallen och på ridplanen??:confused: det är som att rida på asfalt!! Jag som var så taggad på att komma igång igen har inte ridit på en vecka..suck!!:grin:

Hur gör ni? skrittar? rider som vanligt? rider inte alls?

Håller med, Thengill har vilat i 2-3veckor nu och skulle rida en lugn ritt idag i skritt men vi har fått ganska "mkt" snö så han fick broddar men har inga snösulor i,hade du det?
Och det blev ju världens styltor direkt:( hovslagaren kommer inte förräns januari, tips?

Det är så underbart med snö och lite kallare Thengill var så pigg och glad eftersom han fick styltor hela tiden så var det skitläskigt i skogen när han halkade till och haltade med styltorna:eek:. var länge sen jag upplevde det har alltid haft snösulor när det varit snö usch och fy.

Men pga det fick vi tölta rätt mycket och han var så himla pigg och härligt riktigt underbar tölt och han ville spränga iväg i galopp men det kändes rätt läskigt faktiskt ifall vi skulle halka pga snöstyltor.
Men en galopp fick han så lycklig han blev och matte med:love:.

Snacka om att få komma ut på en ridtur är balsam för själen, hur skulle man klara sig utan det? jag skulle iaf må kasst.

har du provat polar pads? =)

provade att rida på som vanligt, och det gick kanon. Dock red jag en jättekortis.
Men dethär är väl bara början på en hård vinter i guess? Så att sluta rida gör ju inte saken bättre.
Trotsa hårda vägar! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 222
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 961
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 661
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka