Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Oj, skall ni gifta er rikt när ni blir stora? :D :rofl:

Det är inte billigt att bygga stall...

;)
// Fattig Kvandi efter ett år av stallbygge... (o då är den varma sadelkammaren, varmvattnet, rundpaddocken, frostfria vattnet med flottör inte påbörjat) Ridhus får jag fortsätta ha som en dröm ;) fast grannen har lovat bygga ridhus om bara vi eller en annan granne säljer till dom marken som behövs...

:eek::eek::eek:

Har ni sådär mycket snö!?

Herregud! Här är det barmark, hårt och fruset på sina ställen men absolut ingen snö.

Och söt häst såklart :D Rids han?

Jag dyrkar att det är hårt i backen nu. Leran har inte varit nådig i år.

Jag skriver in mig på listan ang lyxstallbygge!

Meddela när det är klart bara! ;)

kl*

Min kille är nu 19 månader och cirka 128 cm ganska jämn.
Blir en liten skit detdär. Hur höga var era som 1,5 åringar?

En filt på sig för första gånge, brydde sig inte ett dugg.
rigeltcke.jpg

Var ute och gick en sväng och han har fått bra framåtbjudning nu. Han tycker det är superkul att få komma iväg på lite "äventyr".
Hela flocken kom i full fart efter när vi gick bredvid hagen men min fina brydde sig inte alls. Vad har jag fått tag på egentligen? Har aldrig varit såhär enkelt med halvbloden innan.

I like it :D

Garanterat!

Har bestämt mig för att skicka honom till Båstad igen till sommaren, han trivdes så otroligt bra där! Sen kan jag inte träffa honom varje vecka och då är det kul att se hur dom växt mellan gångerna.

Vi har också varit utan snö, den kom i lördags! :love: Förra året hade vi denna mängd redan i oktober.
Nej, han tränas inte alls nu, eller jag tar väl nån runda när jag har tid/ork/möjlighet men det blir väldigt sporadiskt, var minst en månad sedan nu. Men vi har också haft uselt underlag så det har inte varit lönt att rida ändå.. så, som sagt SKÖNT med snö!

Här kom första snön idag, fast jag hade gott kunnat vara utan, så farligt lerigt har det inte varit här i höst, fast allt är väl relativt ;)

*kl*
Jag lät bli att köpa en ny häst i julklapp till mig själv i år, i stället köpte jag mig en ragdoll :love: Som jag har önskat mig en!

Nej de blir inte jag som visar. Han åkte i lördags på proffsträning till en av Islands största, bästa och mest kända tränare. Men vem vet kanske flyttar jag också dit efter jul ;) Bilderna togs mest i "jag måste ha bevis på att de faktiskt var jag som la grunnen till han när han vinner 4åringsgruppen på landsmot i sommar" (alla vet ju att det är grunden som avgör ;))

Han kommer bli grym, på bilderna joggar han bara på ovalen som han varit på en gång innan, första gången ute i snö dock plogat på ovalen. Så tja när man kan börja trycka på honom mera då kommer han flyga :)

Tack för alla snälla kommentarer, ni ska vara lyckliga att Álfur kommer till Norge i sommar :)

Herregud, den herren skulle jag vilja flyga på. Kan nog int ens tänka mig vilken häst detdär blir :love:
Grattis till ett bra jobb!!
Ska bli roligt att se hur LM går då ;)

Haha, precis. Jag har en hel lista med saker som mitt framtida drömstall ska ha.
Bra ridvägar, bra hagar och VARMVATTEN står högst på listan.

Om jag en dag har eget stall så ska jag ha lösdrift och uteboxar så att klimatet är anpassat för hästarna. Stallet ska vara anpassat för MIG!! :love: Det ska vara uppvärmt och ha varmvatten och spolspilta och köksdel och toa och all sån lyx man kan tänka sig.

Så får jag ha det varmt och skönt när jag går och fixar i stallet (räcker med 15 grader) men hästarna slipper stå inne och svettas. :p
Och jag vill ha ett riktigt stall old-style med tjocka murade väggar som håller värmen bra på vintern och är svalt och skönt på sommaren. :bow:

Sadelkammaren ska vara gigantisk så jag får plats med alla grejer. Bra hyllor och skåp!

Vi har det ungefär sådär, men med stooora inneboxar istället för uteboxar och lösdrift. Murade boxar med snygga detaljer, väldigt ljust, dubbelt så bred stallgång som det brukar vara.
Sen har vi service-delen i en egen stalldel, med foderrum, täckesrum med avfuktare och värme, toa med värme, jättestor sadelkammare...
Flera hagar där hästarna kan gå i olika stora flockar, både elstaket och trästaket, och så förstås vår 30*65 paddock med underlag som aldrig blir översvämmat, och som har fyra stora fotbollsplanslampor :love::love::love:

Flytta till Skåne vettja :angel:

Man=du ;):angel:
Jag rider seriös dressyr ute, så jag håller inte med. Enda gångerna jag uppskattar ridhuset är när underlaget ute inte tillåter det tempot jag vill rida i. Annars tycker jag det är fler fördelar med att träna ute; man får varierat underlag, både vad gäller densitet, jämn eller ojämn yta och lutning. Perfekt!
Dessutom finns det alltid något som distraherar, alltså dubbel träning, hästen måste lyssna lite extra. Sen är man inte begränsad heller av några väggar, vill jag rida rakt fram så gör jag det så länge jag vill, och vill jag svänga så gör jag det så mycket jag vill.

Självklart finns det fördelar med ridhuset också, men jag tycker inte att de är övervägande ridmässigt utan då är det mer att man slipper få regn på sig, det finns speglar och såna saker. :D

:bow::bow::bow::laugh:

Vi har det ungefär sådär, men med stooora inneboxar istället för uteboxar och lösdrift. Murade boxar med snygga detaljer, väldigt ljust, dubbelt så bred stallgång som det brukar vara.
Sen har vi service-delen i en egen stalldel, med foderrum, täckesrum med avfuktare och värme, toa med värme, jättestor sadelkammare...
Flera hagar där hästarna kan gå i olika stora flockar, både elstaket och trästaket, och så förstås vår 30*65 paddock med underlag som aldrig blir översvämmat, och som har fyra stora fotbollsplanslampor :love::love::love:

Flytta till Skåne vettja :angel:

När kan jag komma?
Min utbildning utgår från Malmö så det är nemas problemas. :D

Haha, bara skojar. Har ÄNTLIGEN ett stall jag verkligen trivs i. Världens bästa hagar, det är gräs men knappt nåt bete så de kan gå i stora hagar på sommaren med utan att lägga på sig. Och framförallt så är folket så himla bra, inget tjafs, och engagerade, duktiga ryttare. Passar mig som handen i handsken. Dessutom fina ridvägar.
Om jag fick önska så hade jag gärna haft varvatten och backar nära runt omkring. Tar i och för sig bara 15 min med släpet så är vi i Åkulla bokskogar där vi kan rida runt hela dagen om vi vill. :love: Så det är helt ok.

Dessutom trivs jag grymt bra med att ha hästen på lösdrift, jätteskönt nu när jag pluggar att det liksom sköter sig själv. Vi hjälps åt att packa hö, så det gör jag nån gång i veckan. Allt går så väldigt smidigt och hästarna trivs bra med varandra. :)

Oj, skall ni gifta er rikt när ni blir stora? :D :rofl:

Det är inte billigt att bygga stall...

Absolut, för ett par år sen hade jag världens pissvecka, hade bråkat med telefonbolaget som hade blåst mig på massa pengar med ett ogiltigt kontrakt, fick inte sova för de festade hela nätterna där jag bodde då, och på söndagsmorgonen när jag skulle iväg och jobba tidigt hade jag fått en p-bot för att jag hade dragit över tiden 10 min.
När jag kom till jobbet sa min kollega: "Du får gifta dig med prinsen" det var ju lösningen på allt. Då får man minsann inga böter och även om man får det så är det inga problem.

Får väl bara ta till den lösningen igen, nån som känner snubben som kan presentera mig? :p:angel:

Nä, skämt åsido, drömma går ju alltid. Jag vet inte om jag kommer ha eget stall i framtiden, trivs rätt bra med att betala för att andra ska stängsla och sånt kul. :angel: Så drömmer än väl snarare att hyra in sig i ett sånt drömstall nån gång i framtiden. Bygga och greja kan någon annan gott få göra :D

Får väl ragga stall på buke den dagen jag flyttar (gissar att det kommer bli om 1.5 år när utbildningen är klar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 219
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 956
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 658
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka