Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säger du till när det är klart då, så kan jag hyra in mig hos dig![]()
Här är det inte ens hårt än Ange![]()
Haha, precis. Jag har en hel lista med saker som mitt framtida drömstall ska ha.
Bra ridvägar, bra hagar och VARMVATTEN står högst på listan.
Om jag en dag har eget stall så ska jag ha lösdrift och uteboxar så att klimatet är anpassat för hästarna. Stallet ska vara anpassat för MIG!!Det ska vara uppvärmt och ha varmvatten och spolspilta och köksdel och toa och all sån lyx man kan tänka sig.
Så får jag ha det varmt och skönt när jag går och fixar i stallet (räcker med 15 grader) men hästarna slipper stå inne och svettas.![]()
Och jag vill ha ett riktigt stall old-style med tjocka murade väggar som håller värmen bra på vintern och är svalt och skönt på sommaren.
Sadelkammaren ska vara gigantisk så jag får plats med alla grejer. Bra hyllor och skåp!
Man=du
Jag rider seriös dressyr ute, så jag håller inte med. Enda gångerna jag uppskattar ridhuset är när underlaget ute inte tillåter det tempot jag vill rida i. Annars tycker jag det är fler fördelar med att träna ute; man får varierat underlag, både vad gäller densitet, jämn eller ojämn yta och lutning. Perfekt!
Dessutom finns det alltid något som distraherar, alltså dubbel träning, hästen måste lyssna lite extra. Sen är man inte begränsad heller av några väggar, vill jag rida rakt fram så gör jag det så länge jag vill, och vill jag svänga så gör jag det så mycket jag vill.
Självklart finns det fördelar med ridhuset också, men jag tycker inte att de är övervägande ridmässigt utan då är det mer att man slipper få regn på sig, det finns speglar och såna saker.![]()
Vi har det ungefär sådär, men med stooora inneboxar istället för uteboxar och lösdrift. Murade boxar med snygga detaljer, väldigt ljust, dubbelt så bred stallgång som det brukar vara.
Sen har vi service-delen i en egen stalldel, med foderrum, täckesrum med avfuktare och värme, toa med värme, jättestor sadelkammare...
Flera hagar där hästarna kan gå i olika stora flockar, både elstaket och trästaket, och så förstås vår 30*65 paddock med underlag som aldrig blir översvämmat, och som har fyra stora fotbollsplanslampor
Flytta till Skåne vettja![]()
Oj, skall ni gifta er rikt när ni blir stora?![]()
Det är inte billigt att bygga stall...
Oj, skall ni gifta er rikt när ni blir stora?![]()
Jag tänkte vinna på lotto
eller trav.. vad som![]()