Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Min sambo (som är jägare vilket din också är om jag inte minns fel) uttyckte i alla fall beundran över kamoflagefärgerna på Fánis täcke när han såg bilden så det kanske går hem hos din med.

Här är en tydlig bild av det tina_sj menar:
main.php

Malin

Precis som kvandi skrev så kan det bli en såkallad spattknöl. Den sitter på insidan av hasens främre del.

Mycket :) De blir jättetomt de 2sista veckorna på jobbet då han åkte till huvudtränaren idag, men jag vet att han kommer rocka LM i sommar så jag gläds med han iaf! Han är en sån glädjespridare, man bara ler på ryggen :)

Verkligen superfin! Så ung och redan så spänstig i steget! Álfur verkar ge superavkommor.

De här är hingsten Verði frá Torfunesi, efter Álfur frá Selfossi och Ófelia frá Torfunesi. 3år, jag började inridningen för snart 2mån sen och bilderna togs igår. Hästen är alltså inte min utan en träningshäst på jobbet.

Himla rolig häst, alltid positiv och gör aldrig något mycket dumt, bara helskön.

Jo han ger väldigt bra ifrån sig = jätteroligt! Dock har jag hört att de flesta är ganska tröga i starten, alltså inte direkt lata men gör inte mer än dom behöver, men vaknar så upp mera med tiden.. Men Verði har hela tiden var lugn men mycket vilja framåt :)

*kl*

Var och red för en ny tränare igår, mycket nöjd! stundvis gick min lilla dam i en riktigt fin och flott tölt. Hon har verkligen ett bra påskjut bakifrån bara jag rider rätt. Nu är det att bygga mer muskler så att hon orkar hålla tempt och bära sig längre stunder :-) Men vad häftigt det är när man riktigt känner att de sätter sig mer på rumpan och verkligen jobbar :-D
Får se om vi tar oss ut på en T8 under 2012!
Tycker det är roligt att prova på lite olika tränare och ta godbitarna från varje till just mig och min häst.

Amen sådär får man inte skriva utan att lägga upp bilder ;)

Tror inte jag sett din tjej? Men vad kul att det gick bra!

Tack!
Han är undan Kolfreyja frá Eyvindarmúla som i sin tur är dotter till Kveikur frá Miðsitju (bl.a. Askur från Håkansgårdens pappa).
Och Fánis pappa är Sveinn-Hervar frá Þúfu (e: Orri frá Þúfu). En fyrgångshingst med 9or för allt på ridegenskaper förutom pass (såklart) och skritt (8,0).

Åh, då har Fáni samma pappa som vår Geiri :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 218
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 956
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 653
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka