Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Nja, det är tveksamt med leran.. Blir nog ett och annat gult kort om du borstar bort den! Det hör ju till rasen att de ska vara inpaketerade i lera och se lite allmänt ovårdade ut :cool:

Det är ok. Så länge du inte ändrar på din hästs "ursprungliga" utseende så är det tillåtet, och jag antar att du inte gör det när du klipper bort tovor!

Vilken tur! Nej, lurv i öronen ska de ju ha, det är enbart tovorna jag avlägsnar :D

kl

Eftersom det är en alltiallotråd skulle jag vilja se era snygga hästar!
Ni som haft era sen dom var små, har ni inga före/efter bilder? Bilder som 1-2 åringar, sen jämfört när dom är "klara" Älskar sånt :D

Sen påtal om något helt annat, hur bestämde ni er för att köra svart eller brun utrustning? När Rigel blir stor måste jag ju ha en sadel i var färg känns det som haha.. Jag har redan designat drömtränset till honom :love:

(Ja jag kanske borde haft ett halvblod att pynta med)

Här är min Gæfa, född 2010. kanske mer söt än snygg dock. ;) Har tyvärr inga nyare bilder då hon går i stoflock väldigt långt bort från mig nu.

Några dagar gammal
dsc-1468.jpg

Fem månader gammal (hon kommer bli dressyrponny!)
dsc-1658.jpg

Sju månader gammal och ser ut som en mammut.
img-1689.jpg

Bonusbild på mamma Sylgja, som jag också ägde men fick avliva i höstas.
dsc-0689-2_shrink-500x500.jpg

Angående utrustning tycker jag svart är snyggast på en brun häst (i alla fall den bruna nyansen som mina har, riktigt mörkt bruna kan vara snygga i brun utrustning), därmed har jag bara svart.

Jag valde svart för att det är enklast så. Köper helst sadel begagnat pga priset och det svarta utbudet är ju enormt mycket större. Sen verkar det vara svårt att matcha så det blir rätt brun färg på grejorna. Inbillar mig också att det bruna lättare blir missfärgat, fast det vet jag inte :)

Jag valde svart för att det är enklast så. Köper helst sadel begagnat pga priset och det svarta utbudet är ju enormt mycket större. Sen verkar det vara svårt att matcha så det blir rätt brun färg på grejorna. Inbillar mig också att det bruna lättare blir missfärgat, fast det vet jag inte :)

Ja det är ju så det är. Svårt att hitta samma bruna nyans.
Men är grymt sugen på en helt mörkbrun utrustning sen ändå. Känns en aning mjukare men sen är ju svart stilrent. Det är skitsnyggt när man har en fin sadel och bara någon litet skydd under, padd elr liknande. Synd att de flesta schabrak inte funkar för islandshästar med korta ryggar. Ser så fult ut när det går över på flanken.

Får man ha lockig svans på isisar på tävling? Utsläppt fläta.

Helt gudomlig!

Det är sådana bilder som får mig att vilja köpa en hel hög.

Tack! :) Jag gillar också den bilden, sen tokälskar jag ju hennes huvud (både utsidan och insidan). Men det var ganska väntat då båda hennes föräldrar har de egenskaperna också. :)

Tack! :) Jag gillar också den bilden, sen tokälskar jag ju hennes huvud (både utsidan och insidan). Men det var ganska väntat då båda hennes föräldrar har de egenskaperna också. :)

Ja hon har ett otroligt vackert huvud, sen älskar jag bruna hästar.
Vad har hon för stam?

*kl*

Snorri hade kolik igår, antagligen sandkolik :( Men efter en timmes nattpromenad släppte det, hade kontakt med jourhavande vet hela tiden.
Idag åkte vi och köpteloppfrön som hela gänget ska få i sin betfor morgon och kväll!
På stället där vi köpte loppfröna hade de världens outlet! Så nu har hästarna fått nya fiiiinfina träns med pannband med klinkers, varannan guld varannan silver, och pullarnosgrimma. Smala remmar, svart, enkelt. SNYGGT!

Hoppas på fint väder i helgen så får han vara fotomodell, min vackre gosse med de fina ögonen :love:

Ja hon har ett otroligt vackert huvud, sen älskar jag bruna hästar.
Vad har hon för stam?

Hennes mamma är undan Perla frá Uxahrygg (7.72) och efter Rokkur frá Auðsholtshjáleigu (7.7). Rokkur betäckte som unghingst och har ingen vidare ridegenskapsbedömning (mest 7.5 och några 8:or), men då de enda negativa kommentarerna är "bristfällig aktion" på tölt och trav samt "osäker" på pass tycker jag det känns rätt okej ändå. ;)

Gæfas pappa är Forkur frá Austurkoti, bedömd till 8.08 som fyrgångare (e: Fannar frá Auðsholtshjáleigu, u: Ópera frá Minni-Borg).

Fy vad jobbigt. Skönt att det släppte!

Jag har plockat fram loppfröna, men har inte blivit någon regelbunden giva än. Är väl dags att sätta igång och slänga i en dos i fodret nu när det ser ut som der gör... dvs lerigt!!

KL*

Nu är alla hästar avmaskade och Hnokki är rakad och fin! Han var så smutsig och blöt, så det blev faktiskt bara bogen ändå. Och en lusrand under manen. Han är så söt lilla gubben, tycker det är skitäckligt men står som ett ljus ändå:love:

*kl*

Såhär såg min fina Filipus ut när jag tog in honom från hagen idag.

DSC01565.jpg

DSC01552.jpg

DSC01556.jpg

(Crazy horse!)

Alltså, vad sjutton har kusen gjort? En rosett på mulen? :crazy: :confused:
Man blir ju nästan fundersam om det är han som tagit alla mina kajalpennor, då dem har försvunnit en efter en.. ;)

Jag kör blandat svart/brunt :D ser inte klokt ut säkert i andras ögon. Snöggursom är svart är så snygg i brunt! Men man kan ju inte alltid välja sadel efter färgen så han har svart sadel... O brunt träns. Men det går att fixa med ett brunt schabrak. Till för bara 2 månader sedan hade hans svarta sadel bruna stigläder :angel: Andi har oxå brunt träns, både remont med tenntråd och ett blingbling pullarträns. Inte heller hans sadel är brun dock. Kveikja däremot har en brun sadel!! Och matchande träns.

Jag gillar brunt för att det blir mjukare intryck. Jag tror jag kommer ha brunt även till min bruna lilla tjej som jag köpt, men jag har tre år att fundera innan det är dags.

Mina hästar.
Meyja 5månader
wpid-dsc_0924.jpeg

Meyjas mamma Kveikja som bäbis
kveikjafol.jpg

I somras, mor o dotter!
meyjamam2.jpg

Andi, har inga fölbilder på honom...
andicrazy2.jpg

Snöggur, inga fölbilder här heller
snoggis.jpg

Rá, fölet jag har köpt men får vänta ända till mars på!
wpid-dsc_0184.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 955
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 652
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka