Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Islandsflaggan?![]()
Haha men åh, vilken härlig dröm!Går det så mycket bättre utan pedaler kanske jag skulle testa utan nästa gång också!
![]()
Personligen tror jag det används framförallt för att folk tycker det är snyggt.
Kan hålla med om att det kan vara fint på långbenta hästar. Men på islandshästar där lurvet sticker ut både över och under lindingen ser enbart muppigt ut.
Jag måste faktiskt hålla med, personligen tycker jag inte det är snyggt. Samma sak med grövre hästar/kallblod. Släpp hovskägget fritt!![]()
Det är därför jag helrakar min hästhar rakat hela benen just för att det inte är snyggt när man lindar om de har en massa hovskägg.
Dessutom är skägget bara ivägen, en massa lera fastnar på höst/vår och en massa isklumpar och snöklumpar.
Blää på hovskägg=)
haha fast det är ju mitt tycke jag vet att de flesta vill ha de och tycker de är snyggt och inte alls störs av de=)
Blää på hovskägg=)
hehe klart du får stöd, prova att linda din handlen hård t och försök böjja den lika lätt som innan du lindade.
Precis och lindar man skenbenet på sig själv så antingen värmer det lite eller så om man lindar hårt så hindrar det i viss mån rörelser som att lyfta på tårna men knappast en stukning eller vrickning.
Stämmer.
Man får inte ändra på hästen "ursprungliga" utseende. Klippa manen, i öronen, hovskägg osv. Hörde om en som fick en varning på tävling för att hon hade ett mönster sparat i klippningen på hästens rumpa. Ni vet när man sparar typ ett hjärta, en bokstav eller liknande oklippt.
Gäller det bortklippning av tovor och diverse torvor i öronhåret också? Mina har mycket hår i öronen och ibland blir det skitiga tovor som jag klipper bort eftersom det ser så jäkligt ut annars, men jag har aldrig reflekterat över ifall det är OK vid tävling eller inte, jag tävlar ju inte just nu men kanske vill börja så småningom![]()
Det är ok. Så länge du inte ändrar på din hästs "ursprungliga" utseende så är det tillåtet, och jag antar att du inte gör det när du klipper bort tovor!