Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Jag är också inne i en omotiverad period just nu, men det har nog mest att göra med att jag fortfarande har ridförbud i ett par veckor och helt enkelt blir jäkligt less på att bara gå hemma i lägenheten och trampa. Men snart är det jul och innan dess är jag i alla fall uppe i sadeln igen :banana: Och på tal om det, vad står överst på era önskelistor? Hästrelaterat, givetvis ;)

Jag är också inne i en omotiverad period just nu, men det har nog mest att göra med att jag fortfarande har ridförbud i ett par veckor och helt enkelt blir jäkligt less på att bara gå hemma i lägenheten och trampa. Men snart är det jul och innan dess är jag i alla fall uppe i sadeln igen :banana: Och på tal om det, vad står överst på era önskelistor? Hästrelaterat, givetvis ;)

Samma här, hatar att inte "få" rida. Har tänkt att Sol ska vila fram till jul, men vete katten om jag orkar det. Än har det bara gått en vecka, tre veckor kvar. Men jag tänker att en vecka går fort och då är vi halvvägs! :banana:

På önskelistan står fint pannband!! Pengar till kurser, är grymt laddad att åka iväg och träna ordentligt nu. I januari ska vi sätta igång hemma och rida lite för tränare här hemma, sen ska vi iväg på kurs!

Sen önskar jag mig ett riktigt bra ullunderställ. Man kan väl säga att det är hästrelaterat även om det inte är till hästen. Men jag kommer ju använda det i stallet.

När jag ändå är igång så....
Hittade den här tråden när jag sökte på fleecelindor och paddar.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1107796&highlight=fleecelindor+paddar

Så som ögongodis är det ju utmärkt, men en padd under är essentiellt. Men att tro att man får något vidare stöd av dem är ju... inte helt rätt.

Nej det är väl mer som skydd eller? man lindar istället för sätter på skydd för att de inte ska slå sig, men linda ser "snyggare" ut än skydd typ.
Skydd får man väl dessutom inte ha på en dressyrtävling tex.

Så mycket stöd får de nog tyvärr inte, hur ska man kunna spänna ihop hela kalaset för att få ett "stöd"? de måste ju kunna röra benen och med en liten tygbit kan man ju inte hindra 300kg(troligen ännu mer krafter) nedslag rakt ner i kotan.

Kan du inte rida någon annan häst sålänge, det är ju bra att träna på andra hästar med för hon mår ju bra av en längre vila även om inte du gör.

Kan du inte rida någon annan häst sålänge, det är ju bra att träna på andra hästar med för hon mår ju bra av en längre vila även om inte du gör.

Tja, jag vet inte. De flesta rider ju själva. Finns säkert så jag kan få låna en ibland om jag vill det, men egentligen hade jag lagt in vila nu för att jag inte riktigt hinner med ändå. Nu de senaste dagarna har det varit rätt ok ändå, men det är bara för att vi jobbat på snabbt som attan.
Får se om det är någon som behöver hjälp, annars får jag hålla ut. Jag drömmer ju om hästar var och varannan natt och jisses vad bra jag rider i drömmarna. :D

KL
På tal om drömmar.
Haha, igår drömde jag att jag red en häst som var syster med en som jag var spekulant på i somras. Jättesöt liten häst. Men istället för stigbyglar hade hon cykelepdaler. Så när man hade ena foten i rätt läge rakt ner så var den andra foten högt upp. Och om man skulle försöka få dem i samma höjd så var ena foten fram och andra bak. :rofl:
Helt omöjligt att rida ordentligt, jag övertalade dem att ta bort cykelpedalerna och red utan stigläder istället. Hästen gick ju såklart mycket bättre och ägarna hyllade mig till skyarna och erbjöd mig jobb med helt sjukt bra betalt och bad mig rida deras hästar, på det enligt dem helt revolutionerande sättet: Utan pedaler!!! :eek: :rofl::rofl::rofl:

Helt klart det galnaste jag drömt på länge! :rofl::angel:

Haha, underbar dröm! Funderar på o ställa av min lilltjej oxå. Senaste två passe har hion inte kunnat göra en halt. Helt omöjligt.. Eller det kler det GÅR, inte inte som förut då man bara behövde sitta till. Nu måste jag ta lite i munnen på henne. Känns som det vart lite mkt för henne sen jag fick hem henne i början på sept. Rids i alla tre gångarter, påbörjad med tölt, flyttar framdelsvänding ocåh på börjad skänkelvikning, rids i skogen sjölv och sällskap, likadant på bana. Har ju kommit till ett nytt stall och nya kompisar mmm. jag har inte ridit såå jättemkt 2-4 ggr i veckan, mindre första månaden. Då var det nog 1-2 typ. hade tänkt att vänta med vilan, men vill inte börja bråka med henne om nåt sånt här, för jag vet ju hon kan. Hon känns bara som det "blivit för mkt"..

Man får inte tävla med lindor på dressyrtävling heller! :)

Och det man annars tror om lindor är väl att det ska lindas för att få just "stöd"... men hur? :p Men snyggt kan det vara, om man lindar rätt!

Det kan vara supersnyggt! Men stödet fattar inte jag heller, skall något ge stöd skall det ju sitta hårt och vara tjockare om man nu jämför med våra träningsskydd och lindor vi har till oss själva på leder osv.

Det där har jag också funderat på, med stödet alltså, verkar inte helt logiskt. Värme bör det ju ge och det borde väl vara bra för senorna och allt sånt där som finns i benen?

Haha men åh, vilken härlig dröm! :rofl: Går det så mycket bättre utan pedaler kanske jag skulle testa utan nästa gång också! :idea:

Nej det är väl mer som skydd eller? man lindar istället för sätter på skydd för att de inte ska slå sig, men linda ser "snyggare" ut än skydd typ.
Skydd får man väl dessutom inte ha på en dressyrtävling tex.

Personligen tror jag det används framförallt för att folk tycker det är snyggt.
Kan hålla med om att det kan vara fint på långbenta hästar. Men på islandshästar där lurvet sticker ut både över och under lindingen ser enbart muppigt ut.

tog kort på min 4 åring idag.. gud vad hon äär vacker :love:
376206_10150998095740057_733515056_21661924_1047250061_n.jpg

391834_10150998089635057_733515056_21661916_1659117255_n.jpg

set

Gud så vacker!

KL*
Vad jag önskar att jag hade haft med mig kameran idag till stallet!! Vi har haft dåligt med halm på sistone i ligghallarna vilket gjort dem jätteäckliga...Men nu har det fyllts på med nytt igen.

Hästarna stod vid grinden redo för lunch, men inte Hnokki! Så ropade och ropade, tills jag hör något som prasslar inne i ligghallen där han aldrig brukar vara annars. Där stod 3 grabbar med världens sötaste min när jag kom, överlyckliga och lite påkomna :D Halm till magen, strån som stack ut här och var från lugg, man och svans, och en stor tugga i munnen. Hur mysigt som helst!

Lasttränade träningshästen och red Hnokki en sväng också, båda två gick jättebra. Måste faktiskt få skryta lite med att jag fått en riktigt stabil balans nu barbacka:banana:

Det böjda med diamanter i islandsfärger är vrååååålsnyggt!! Jag vill ha en häst med mindre pannlugg:mad:

Därför det sitter vid sidan jöööö ;)

Mina medryttarhästar är testpiloter till min prins kan få sin egen (lilla) garerob.

Men sidan, vilket menar du?! Finns det ett snyggt som syns även med pannlugg asså?!:eek: Jag menar det med rhinestones på hela pannbandet.

Slutar jobbet vid 18 idag sen bär det av till Gjola och Kobbi. Kobbi ska skrittas en lugn liten runda och Gjola ska ridas lite mer seriöst.

Tänkte träna lite stärkande övningar med bommar. Får se hur mycket jag orkar lägga fram :)

Saknar dom så! Vill bara dit nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 954
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 043
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 651
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka