Skräckupplevelser./obehagliga

CoopervsJimmy

Trådstartare
Har ni några riktigt scary händelser med era hundar, eller kanske saker ni vart med om/hört andra berätta.

Jag kan börja, var för ett tag sedan då jag åkte bil över stallbacka bron i trollhättan... Den är cirka 20 meter hög, när jag är på toppen får jag syn på en hundvalp som sitter mellan räckena och kollar ner i vattnet.
Finns ingen möjligthet att stanna så jag kör tbx 1 gång för att dubbelkolla.
Sedan ringer jag polisen, som redan hade fått in samtal.

hur sjutton kom valpen upp dit? Väldigt underligt, är motorväg en bit och nedanför ligger ett köpcenter så den kan väl rymt men ändå.
Tyckte jag var rättså obehagligt då ialf.

En annan sak är väl när hunden jagade ett tåg, blev tillslut rädd och sprang därifrån (ungefär då vi hann ikapp honom)

Ni har förmodligen mer på lager så skriv på :)

Sv: Skräckupplevelser./obehagliga

Jag ryckte upp en hund som trillade ner mellan perongen och tåget :eek:. Skulle gå av tåget och hon som gick framför hade en halvstor lurvig sak. tjejen gick först och hunden gick precis bakom. Han ramlade ner med ena bakbenet o hann knappt reagera innan båda bakbenen va mellan tåget o perongen. Såg detta o hann rycka tag i hans halsband och dra upp honom. Tjejen hann inte ens reagera på vad som hade hänt. Gissa om man fick måååånga tack för den insatsen :banana:

Jag hade en otäck upplevelse förra vintern, när mina tre hundar försvann, två är grandisar, och de visste jag kunde hitta hem då vi var ungefär 2 km hemifrån, mer orolig var jag för lilla Tilda som då bara var 6 månader gammal, och vägde inte mer än något kilo. Det snöade för fullt, och var kallt, och jag var orolig att hon inte skulle hinna med grandisarna, utan bli kvar någonstans i skogen. Vi letade och letade, och ringde polisen, då hade polisen som bodde längre bort i byn tilda hemma hos sig, gissa om jag blev glad!

Det var några som hade åkt bil, som sett våra hundar, men bara fått tag på tilda, och lämnat henne hos denne polis, våra grandisar stod på trappan när vi kom hem.

Jag hörde talas om en obehaglig sak som en på brukshundsklubben hade råkat ut för - hans fru hade varit ute med deras sheltie då det plötsligt bromsade in en bil och ägaren öppnar bakluckan och släpper ut två kamphundar med munkorg. De flyger på sheltien direkt, men kan ju inte komma åt att bitas. Efter några minuter så visslar föraren i en pipa och hundarna hoppar in i bilen och han lämnar platsen. det hela gick så fort att frun inte hann ta bilnummer, hon var väl chockad oxå.
Nästa gång har kamphundarna kanske inte munkorg...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka