Skorv i pannluggsfästet

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 752
F

FiaPiaLisa

Skorv i pannluggsfästet och i mankammen.Rätt så mycket. Kliar ej.

Vad kan det vara?
Vad kan jag göra?

FPL

Sv: Skorv i pannluggsfästet

Hallå ingen som haft skorvproblem!?

Min häst är skorvig både i pannluggsfästet och i mankammen. Ingen klåda i pannan, men lite i mankammen. Men jag vet att det är eksem. (Islandhäst)
Kanske det är lindrigt eksem din häst har fått. Hösten har varit en plåga för alla knottallergiker.

Min häst är skorvig både i pannluggsfästet och i mankammen. Ingen klåda i pannan, men lite i mankammen. Men jag vet att det är eksem. (Islandhäst)
Kanske det är lindrigt eksem din häst har fått. Hösten har varit en plåga för alla knottallergiker.

Ja knotten har jag också tänkt på för skorven kom i sommras och sedan har den bara inte försvunnint.

Men vad göra????

FPL

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Cactus
·
Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har en del johannesört i våra hagar. Det mesta är bortrensat, men det går ju aldrig att få bort 100%. Jag tror inte att våra hästar...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka