springsten

Trådstartare
vänder mig till er kunniga sko människor.
ge mig för och nackdelar på faslade skor och ikke falsade, dubbelfalsade och kross.
:bow:

Sv: skor

vänder mig till er kunniga sko människor.
ge mig för och nackdelar på faslade skor och ikke falsade, dubbelfalsade och kross.
:bow:

Nackdel med fals, är att du får steget att bromsas men du får samtidigt ett steg med "grepp". Dubbelfalsat så har du en ännu mer reaktion sas på den redan nämnda ovan.

Falsade skor ger en mer belastning på senor och leder just för att de bromsar steget framåt.

Icke falsade "glider" hoven lite mer, vilket är skonsamt för hästen och dess naturliga moment när hoven ska gå i backen.

Kross vet jag inte vad det är riktigt, förklara hur den skon ser ut.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det nån som har koll på hur skor från Helly Hansen brukar vara i modell och storlekar? Jag får upp reklam på en ny modell av...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: tanten
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
390
Senast: animalasia
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
693
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
634
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka