Skor av vid avlivning?

movi

Trådstartare
Ett snabbt svar önskas om någon vill och kan. Ska ta bort hästen, och i virrvarret när jag ringde så glömde jag fråga om skorna måste plockas av vid trotjänaravlivning... Hörde att någon skulle ta bort skorna på sin häst innan (vi har olika firmor). Men är det så det brukar vara?

Jag vet inte om jag vågar ringa firmans journr en söndagskväll och fråga....

Sv: Skor av vid avlivning?

Svarar er båda.

Tack för snabba svar. Det är alltid något man glömmer att fråga när det är tunga samtal som ska ringas... Och nu räknar jag timmar....:cry:

Jag smsade firman igår och han rkngde upp, skorna kan sitta kvar. Och nu är det inte många timmar kvar, jag mår fan illa...

Skor eller inte beror väl mest på vad som ska göras med hästkroppen efteråt. Om den ska brännas, måste skorna som regel bort.
Om den ska grävas ner, kan skorna säkert vara kvar och hamnar då nere i jorden.

Våra har gått till destruktion, men jag utgår från att de ombesörjer skoavtagning längre fram i kedjan eftersom vi aldrig tagit av dem.

Våra har gått till destruktion, men jag utgår från att de ombesörjer skoavtagning längre fram i kedjan eftersom vi aldrig tagit av dem.

Yes, så går det till.

R.I.P Moira

537630_463539747006305_100000508515165_1801507_1776152531_n.jpg

Ja, den är jättefin, den sista bilden jag tog på henne den morgonen..

En liten fråga bara, är det Moira från Mortorps hästgård? Jag tycker så väl att jag känner igen henne. Tråkig läsning dock, beklagar.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 725
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
958
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 874
Senast: Otherside
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 671
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31