Skötväska

Sv: Skötväska

å de viktigaste, de måste ju vara snyggt:angel: :rofl:

undra hur mycket butikerna tjänar på blivande föräldrar=)
 
Sv: Skötväska

Jajemensan, det är jätteviktigt :D ! Fast jag undrar hur jag kommer se ut med min begagnade vagn (med nya däck) och antagligen relativt dyra skötväska (om man nu tycker strax under 1000 kr är dyrt). Ha ha ha :rofl: , det ser väl inte klokt ut! Men jag ska nog köpa en sittvagn sen för den ärvda duovagnen är ganska klumpig.

Jo, vi ska ju vara de mest lättpåverkade konsumenterna! Men det är ju så roligt att shoppa till den lille. Jag har blivit helt shoppingtokig :bump: ! Det som är frustrerande bara är att jag inte vet vad det blir för kön, och det är inte riktigt lika kul att köpa neutrala kläder och prylar. Men där har ju du en fördel som redan vet!
 
Senast ändrad:
Sv: Skötväska

hur gammal e vagnen du har då?

ja de såg jag som en fördel nr vi bestämde os för att kolla könet. trots de så har jag inte köpt en enda sak i tjejig färg=)

Men mina gamla sängkläder och filtar + några kläder från när jag va liten är rosa nästan allihopa=)

Men jag tycker att man kan ha i stort sett alla färger til en tjej. å kanske inte rosa till en pojke.
 
Sv: Skötväska

Vagnen är från 2000, men den får duga så länge. Samtidigt skulle det skära i hjärtat att ha en splitter ny vagn i stallet, för bebisen måste ju givetvis vara med när man är där!

Ja det är så sant, en tjej kan man klä i vilka färger som helst, men inte en kille. Min bebisgarderob är redan full av killkläder. Syrran har nämligen en pojk som är 7 mån så jag får ärva allt där också! Ibland är det bra att vara yngsta syskonet (om man inte är allt för kräsen då). Jo, men angående alla killkläder så tänkte jag att även om det blir en flicka så kan man ju kombinera kläderna så det ser lite flickigt ut endå. Och sen spelar det ju inte så stor roll hur hon (eller han) ser ut när vi går här hemma i skogen bland hästar och katter.
 
Sv: Skötväska

okej. men då kan den inte se såå himla gammal ut?=)

Ja jag har åxå ärft MASSOR med killkläder, bästa kompisen har en son på 7 månader. väldigt praktiskt=)
 
Sv: Skötväska

Det jag har upptäckt är att det är SJUKT dyrt med skötväskor (ja och allt annat till barn) Men jag menar 1000 spänn för en väska!!! :eek: Nä då köper jag hellre en snygg med bra fack för en 400 och hittar på nått roligt för pengarna som blir över:)

Finns Louis Vuitton skötväskor för 8000-9000 SEK :angel: . Nä, jag har inte en :D . Men det finns tydligen en marknad för det också :crazy: .
 
Sv: Skötväska

tur att man inte är så modegalen att man köper en sån då=)

Men då ska man väl ha en sån här vagn som ser ut som ett rymdskepp åxå?:crazy::D Uscha va dom e fula!
 
Sv: Skötväska

Finns Louis Vuitton skötväskor för 8000-9000 SEK :angel: . Nä, jag har inte en :D . Men det finns tydligen en marknad för det också :crazy: .

Oh shiiiii! :eek:

Fast det finns alltid rika människor som inte vet vart de ska göra av pengarna.
 
Sv: Skötväska

tur att man inte är så modegalen att man köper en sån då=)

Men då ska man väl ha en sån här vagn som ser ut som ett rymdskepp åxå?:crazy::D Uscha va dom e fula!

Finns det barnvagnar som ser ut som rymdskepp? Det har jag missat. Hästtransporter har jag sett, men inte barnvagnar...:D
 
Sv: Skötväska

haha ja, jag tycker dom ser ut som de i alla fall=) ska se om jag kan hitta nån bild...
 
Sv: Skötväska

Vi köpte Everest skötväska, skötbädd finns med! Helt suverän!! Tror vi betalade 299 kr!

Behöver man en skötväska som sväljer mycket grejor så rekommenderar jag denna varmt! Detta får vi plats med:

2 nappflaskor
2 tetra välling
1 drickflaska
4 matburkar
2 burkar efterrätt
mellis
2 "hårda" haklappar
1 burk med kex
8 blöjor
våtservetter
2 par extrabyxor
2 extratröjor
2 snuttefiltar
2 pyjamasar
2 tjockare babyfiltar

Ja, det var nog allt! :)

/Timsetim
 
Sv: Skötväska

Oj ja, den verkar riktigt rymlig! Vet du vart de säljer dem? Finns de på Babyproffsen?
 
Sv: Skötväska

Vi köpte också en vanlig sportväska, en Nike tror jag, på STadium
 
Sv: Skötväska



en sån där stokke-vagn hade våra kompisar och de var inte nöjda - dels var det en massa fel på den, visserligen fick de det åtgärdat men de var ju tvugna att lämna in vagnen och var utan den någon vecka... sen var den väldigt osmidig att packa in i bilen (vi var på semester på Gotland tillsammans) och de var tvugna att plocka sönder den i beståndsdelarna för att få in den - den är väldigt låååång...
 
Sv: Skötväska

Tänkte bara passa på att tacka alla för svaren :)! Nu har jag lite att fundera på.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 416
Senast: hastflicka
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 640
Senast: Suspiria
·
Övr. Barn hej alla där ute. kände att jag måste få skriva några rader innan ja tappar allt vett som finns i mitt huvud! ska göra en lång historia...
Svar
7
· Visningar
2 047
Senast: Tahari
·
  • Låst
Övr. Barn Ja syrran var här igår. Första barnet, bara det bästa och dyraste som gäller. Jag fick min första 8 år sedan och då var det INTE så här...
2
Svar
27
· Visningar
2 621
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp