Skilja föl under natten.

Dilli_Blue

Trådstartare
Japp, mitt föl är närmare 5 månader och han står i egen box på nätterna nu och går i hagen med mamma o en valack på dagarna. Det går jättebra och han bryr sig inte det minsta om att få stå själv på natten. Jag planerar att skilja av helt o hållet om ca 1 månad, då få han gå med valacken och så ska vi ev hämta hem en 1-årig valack så då om allt går som planerat ska fölet, 1-åringen och min 5-åriga valack gå ihop.

Sv: Skilja föl under natten.

Jag har också precis flyttat över min 5-månaders (idag blir han 5 faktiskt:)) till egen box på natten. Det går super. Han formligen älskar sin mat. Krafft grov och lucernpellets. Äter hö och dricker vatten.
Stoet är av den typen som ger allt till fölet så jag kände att hon kunde få börja återhämta sej lite. + att hon börjar bli rätt trött på honom just inne i boxen, ute i hagen är det ju lättare att gå undan då han inte får dia.

Jag är inte riktigt säker på hur hans framtid ser ut. Det bästa vore om han blev såld rätt snart, för jag har visst råkat fylla stallet:crazy:
Annars får jag försöka hyra in honom hos ngn annan uppfödare i krokarna...

Jeanette

Sv: Skilja föl under natten.

Det låter som min lille unge. Mamman va trött på honom i boxen oxå. Mamman är VÄLDIGT lugn av sig så hon har väl lyckats föra över det på honom för han är stencool..!

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
933
Senast: Freazer
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 773
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 881
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 077
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka