Skavsår av Cavallo barfotaskor hjälp!!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LAWP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 12 131
Sv: Skavsår av Cavallo barfotaskor hjälp!!

Du pratar om att "man måste ge hästen tid" och hur illa det är med folk som inte kan låta hästen få den tiden.

Och sedan sitter du och RIDER en häst som är så ömfotade att han inte kan stå i boxen utan att få ont?! I min värld är det faktiskt fullt läge för en anmälan.

Ge hästen den tid den behöver - UTAN RIDNING eller annan träning. Låt den läka skavsåren (lär inte ta så långt tid att ridabstinensen blir allt för svår - eller?) och ta nytt beslut om det ö h t ska ridas/tränas.

Jisses, låt hästen komma i första hand. Ridsuget får väl i jösse namn vänta?!

Ser nu att även jag känner väl till tränare i fråga, TS borde verkligen, verkligen skämmas att dra tränarens namn i smutsen på det här sättet. Oförlåtligt. Hästen startade i god ordning i februari, man undrar ju hur väl omhändertagen den blivit sedan dess, med tanke på de problem TS skriver om/erkänner här.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Hästvård Okej så såhär är det! Häromveckan så fick jag ett samtal runt 19.00 på kvällen att min islandshäst inte kunde stå på ett ben, jag kommer...
Svar
13
· Visningar
2 392
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 812
Senast: höstmåne
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 875
Senast: Skywalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka