Hoppryttare
Trådstartare
Hej alla glada människor, har ett stort problem som uppkommer konstant. Har en 7 årig valack som är världens härligaste kille. Men det stora problemet är att han får skav av allt man sätter på benen, det kan vara skydd från hööks eller från Veredus det gör ingen skillnad, har kollat och de sitter som de ska, glider inte runt och passar honom. Men när man sedan tar av benskydden så har han hemska skavsår. Han går med boots både fram och bak. Har provat haft lindor på benen men det gör ingen skillnad.
Jag behöver hjälp, han kan inte gå utan då slår han upp sig hemskt illa, finns det någon som vet några bra skydd som inte ger skav till extremt känsliga hästar?
Just nu tvingas jag rida med boots och utan skydd på benen, vilket ger fula slag på benen.
Är det bara jag som har det här problemet, han är fux med dessutom så han är ju redan känslig. Skulle vara tacksam för alla förslag på benskydd som det finns.
Och om någon undrar, boots kan jag rida med, så länge de inte snurrar för då ger de också ska.
Jag behöver hjälp, han kan inte gå utan då slår han upp sig hemskt illa, finns det någon som vet några bra skydd som inte ger skav till extremt känsliga hästar?
Just nu tvingas jag rida med boots och utan skydd på benen, vilket ger fula slag på benen.
Är det bara jag som har det här problemet, han är fux med dessutom så han är ju redan känslig. Skulle vara tacksam för alla förslag på benskydd som det finns.
Och om någon undrar, boots kan jag rida med, så länge de inte snurrar för då ger de också ska.