Skällande hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare tamsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 637
T

tamsan

Min pojke som precis fyllt ett år har börjat skälla helt utan anledning inomhus. Han kan ligga och villa och ta det lugnt, men hoppar sedan plötsligt upp och rusar mot ytterdörren och skäller massor. När jag säger åt honom,kommer han och lägger sig vid mig och muttrar och sen kan det gå några minuter så är det igång igen.
Det kan ske flera ggr per kväll och det är verkligen ingen/t utanför..
Han har även börjat skälla på männniskor ute när det är mörkt. När det är ljust är han så himla cool och säker, men så fort det blir mörkt så skäller han och går nästan till attack( på avstånd)..
Jag vet inte riktigt vad som hänt? Har det med åldern att göra eller är kan det vara något annat?

Sv: Skällande hund

Spökålder, det går över. Kör mycket kontaktövningar och tänk på att du inte förstärker betendet.
Dvs när han "gör upp" med ytterdörren och sedan kommer till dig så ska du inte ta kontakt eller klappa honom.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 851
Senast: fixi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 567
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag har en granne som har en samojedhund som skäller så himla högt både i trapphuset och där den bor och nu vågar jag inte längre lämna...
2
Svar
21
· Visningar
3 070
Senast: Lobelia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 361
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka