Ska på premiering....

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 735

Ela

Trådstartare
till helgen ska jag i väg på premiering med min tvååriga welshmountain hingst.

nu till frågan:
måste han ha bett?
Ska man ha nosgrimma eller inte?

tacksam om någon kan svara mig

Sv: Ska på premiering....

Bett ska han ha. man får inte visa upp häst i grimma..Vi brukar ha vanliga träns o ledtygel lr vanliga tyglar när vi är på premieringar..Lycka till =)

Bett är ett måste och jag rekommenderar dig att ha en engelsk nosgrimma för det skär av ett ev långt huvud.

man får inte visa upp häst i grimma
Jodå du får visa ston i grimma. Det gjorde jag på sommarpremieringarna i augusti, Enköping. Cobbar visar man nämligen i vit visningsgrimma.

Jodå du får visa ston i grimma. Det gjorde jag på sommarpremieringarna i augusti, Enköping. Cobbar visar man nämligen i vit visningsgrimma.

Ok...Jag har bara ställa nordsvenskar o har precis börjat med russ o där vet ja att det är huvudlag som gäller...men är säkert olika för olika raser...Men alltid lär man sig ju nått nytt :)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
935
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka