Ska kanske skaffa häst

Alltså, är du på riktigt för dina frågor visar på stor okunskap. "Jag och några kompisar ska kanske skaffa hästar" Hur många kompisar och hästar talar vi om? Om du är på riktigt så ber jag om ursäkt men du och dina kompisar behöver nog läsa på en hel del innan ni sätter planerna i verket. Framför allt bör era föräldrar förstå vad de ger sig in på.

Hur många tjejer i tidiga tonåren har inte drömt om att bygga om garaget till stall och göra villatomten till hage? Det är ju positivt att de i alla fall ställer frågan innan de skrider till verket (om du vill läsa min tidigare post så kan du se att jag i samma ålder lyckades skaffa häst utan mina föräldrars vetskap...) :crazy:

Det tyder i mina ögon på att man vill inhämta kunskap. Sedan är det ju inte säkert att man vill höra att denna kunskap tar många, många år att lära sig... Men drömma måste man få göra. :)
 
Det hade jag också gjort om jag fått mina drömmar krossade så snabbt och hårt som vissa svar i tråden gjorde...:banghead:
Det är väldigt svårt att svara något annat än personer i denna tråd har gjort. Det går liksom inte att försköna det. Gör man det och hejar på så dyker det snart upp trådar med innehåll som, mina föräldrar tycker det är för dyrt med veterinär. Sadeln från Börjes passar inte men jag har inget annat val än att rida i den för mina föräldrar tycker det är för dyrt med en ny osv. Jag tycker absolut att man ska ha drömmar och kunna skaffa häst, men ska man skaffa häst i så unga år så måste föräldrarna vara helt med på banan och förstå vad det faktiskt innebär.
 
Fast det här med att det är så hemskt att barn får "sina drömmar krossade"... Jag tycker att de faktiskt måste ta det, när det handlar om att en annan levande varelse kommer i kläm för att uppfylla drömmen ifråga.

Äsch, drömmar är ju just vad det är, och drömma måste man få göra.
De kan absolut behöva höra sanningen, men jag hade inte heller försvarat mig genom att fortfarande vara kvar i tråden. Mitt 13åriga jag hade försökt att låtsas som ingenting för att sedan fortsätta att drömma vidare i hemlighet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 386
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 734
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 271
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 662
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp