Ska det hända nåt snart eller??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Som sagt, OL har skrivit ett genmäle utifrån den version man gett honom. Det är alltså inte OL som verkat denna häst, och jag måste säga att det är vågat att gå ut med en sådan skrift som flera faktiskt kan vittna om är fel.
Det är alltid tokigt att tala i andra människors sak, det är bättre att de får tala för sig själva och ta de konsekvenser som det ev kan medföra.

Hur går det där ordspråket nu igen.. "Släkten är värst"?

Nej nu kom jag ihåg den :
"Blod är tjockare än Silvervatten"
:rofl:

Förlåt kunde inte låta bli.:angel: :D
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag frågade i den andra tråden och då intygade flera personer att det var bilder på den hästens hovar.
I början stod det ingen bildtext alls, eller så var det bara fel på min webbläsare. Varför lägga in bilder på hovar som inte hör till texten?
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag frågade i den andra tråden och då intygade flera personer att det var bilder på den hästens hovar.
I början stod det ingen bildtext alls, eller så var det bara fel på min webbläsare. Varför lägga in bilder på hovar som inte hör till texten?
Jag vet lika lite som du,men man kan väl gissa att de var verkade på samma sätt?:confused:
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag vet lika lite som du,men man kan väl gissa att de var verkade på samma sätt?:confused:
Ingen aning...
En stor skillnad, anser jag, är dock att hoven på bilden visar en skålning och ser inte alls särskilt svullen ut i sulan. Hästen i artikeln hade dock svullen sula. En sådan hov blir nästintill platt undertill men det är för den skull inte säkert att sulan är särskilt tjock så att det skulle hjälpa att tunna ur den som hovslagaren föreslår i artikeln.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Huruvida det är artikelhästens hov på bilden eller inte så är hoven för jävligt illa verkad
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Hästen mår väl inte bättre bara för att det inte är den hästens hov på bilderna?:confused:
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

*KL*

Någon kanske är intresserad av att läsa vad den utpekade hovvårdaren själv har att säga i fallet?

Om man nu läser gemälen så framgår det ju klart o tydligt att gemälen INTE är skriven av den utpekade hovvårdaren som är hans bror. Att han även i gemälen framhäver att bilderna är utifrån en perfekt verkad hov har jag full förståelse för att han skriver eftersom det är just han själv som har verkat dom hovarn som finns på bilderna. Att bilderna inte hitils publicerats på den aktuella hästen tror jag har ngt med att dom hovarna ser ännu värre ut.

Snart kommer dom i alla fall att publiceras tillsammans med en samanställning utifrån berörda myndigheter, Veterinärers dokumentation och utsagor.
 
Senast ändrad:
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Hästen mår väl inte bättre bara för att det inte är den hästens hov på bilderna?:confused:
Har jag sagt det?

Hästen mår heller inte bättre för att vi sitter på internet och skriver. Jag vill bara få reda på sanningen och det verkar vara j*vligt svårt eftersom de källor som finns säger emot varandra. Den enda som är tvärsäker är coari/farrier och honom litar jag inte det minsta på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Mjo fast inga hästar som inte är under rehabilitering för något allavarligt ser ut så. Min häst hade ingen hovägg att gå på under en period när han hade lamellrandsseparation och WLD .
Mumin


Hej, anser du att hovarna på bilderna har vare sig lamellrandsseparation eller WLD???
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Bara isländska tomtar;)

Hej, då läste jag fel för jag läste islandstomtar vilket har en helt annan innebörd.

Fråga kollega, varför håller du på så där????

Jag är helt övertygad om att många trav amatörer skulle kunna bredda sin kunskap utifrån dom hästägarna som håller på med islänningar. Dom vet hur man skor en femgångare i balans och inte bara hur man skor en häst för att den ska hålla sig i trav.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Har jag sagt det?

Hästen mår heller inte bättre för att vi sitter på internet och skriver.

Här har du helt rätt. Det är precis därför som Farrier och Coari inte gör annat än ägnar sin tid med att berörda myndigheter så snart som möjligt får in denna häst under behandlande vård. Kul va det inte heller när transporten passerade Uppsala och SLU för att mitt i natten ha en slutdestination strax utanför ett mindre sammhälle i Dalarna helt utan varesig Veterinär eller klinik. Man kom hem lagom till frukost och en ny arbetsdag.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Det verkar vara mer än en veterinär och djurskyddsinpektör inblandad i detta.Alla kan väl inte ha fel?
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Det verkar vara mer än en veterinär och djurskyddsinpektör inblandad i detta.Alla kan väl inte ha fel?

Hej, ja det finns två veterinärer och två djurskyddsinspektörer i två kommuner inblandade som har bedömt den enskilda hästens sjukdomsbild.

Tyvärr så är både den senare djurskyddsinspektören och veterinären rörande överäns om att hästens staus är avsevärt mer allvarlig än vad den första djurskyddsinspektören och Veterinären hade som uppfattning och bedömning i fallet.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Det kanske skedde en försämring av hästens tillstånd under den långa transporten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 229
Senast: Sixten
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 735
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag lägger denna tråd på vuxen då jag tänker mig en mer allmän diskussion och inte bara ridsporten. Läs gärna nedanstående artikel...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Rolig rubrik!! Fan vad krångligt det är att immigrera! Kostar skjortan gör det också. För att inte tala om hur lång tid allting tar och...
Svar
3
· Visningar
1 833
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp