Sjukvårdsansvarig

Wysiwyg

Trådstartare
Vad gäller för sjukvårdsansvarig på tävlingsplatsen? Vad ska vederbörande uppfylla för kunskapskriterier?

Sv: Sjukvårdsansvarig

Läste en kort beskrivning (ej TR) som sa att sjukvårdsansvarig ska vara sjuksköterska, läkare eller sjukvårdare med aktuell HRL-utbildning.

Skulle man kunna säga att en person som extraknäckt som vårdbiträde på akutmottagning, gått första terminen på SSK-programmet och är certifierad för HLR uppfyller kraven för sjukvårdare?

Sv: Sjukvårdsansvarig

Det beror på vad för typ av tävling det är. Är det FT krävs det ju mer speciell sjukvårdspersonal på plats men för t.ex. dressyr ska det räcka med en person som har HLR utbildning.

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Murray
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet fortsätter att driva på gällande att kandar ska bli frivilligt på alla tävlingar, inte bara i Sverige. Från...
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Gunnar
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka