• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vainglory
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 987
V

vainglory

Ska betäcka mitt sto nästa år och funderar på Sandreo, men har inte sett så många avkommer av honom, endast ett föl som var mycket fint och rörde sig riktigt bra.
Nån som har erfarenhet av honom eller sett mycket avkommor? vad lämnar han för typer?
Det jag skulle vilja med hingsten det blir, är att den " kompenserar" upp mitt sto på är mer engagemang på bak, lite mer modern högställd typ och bra psyke, hon är snäll men lite "hård" i ridningen och såklart fantastiska gångarter!:)
Så...kan Sandreo vara ett bra val? har han dessa egenskaper jag söker?

Sv: Sandreo

jag tror absolut att sandreo kan vara ett alternativ, tycker själv att han är superfin o gillar sandro linjerna;)

jag tycker han är mkt fin i kroppen med supergångarter, (ej sett honom i verkligheten)
funderar själv på honom till mitt hoppsto:p
har dock ej sett någon avkomma....

jag tror inte sandreo är något bra alternativ till ett skarpt sto då hans pappa är känd för att lämna skarpt & hårt psyke.
jag vet inte hur det är med sandreo själv, men hans halvbror sandakan avråder de flesta iaf för att lägga på ett redan lite skarpt sto.

jag har sett ett föl e.sandreo o vet att de även finns en helsyster som är ett år äldre som ägaren är väääldigt nöjd med.

FÖlungen jag såg var superfin, väldigt trevlig modell,nyfiken o lugn.
Rörde sej i uppförsbacke i galoppen , superfin galopp.
Traven såg vi inte så mkt av men på fölvisningen fick den en 9.a så där travade hon ;)

vet inte hur han är i psyke . Men en mkt snygg hingst med intressant blodslinje.

Suttit och tittat på Johnson på olika sidor och en kort film och han kan nog vara ett alternativ oxå.
Han är lite kvickare och är bättre på att lyfta baktassarna är Sandreo och det är ett stort plus för mitt sto! sen verkar han vara lite mer högrest och kortare i kroppen som även skulle vara bra.( kanske upplevt det fel? filmer kan ju vara missvisande)

Ja, vilken djungel! Sandreo är ju hemskt mjuk och fin med en väldigt bra och aktuell stam, men vad jag uppfattar av Johnson så kanske han kompenserar mitt sto's "brister" mer, hon är lite lång och lågställd och behöver lite mer bakben.
What to choose? Ja, om nån vecka har man kanske hittat nåt annat!haha :D finns ju så många fina hingstar!

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
682
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: valy
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 140
Avel Stoet har fått artros i knäled i ett framben, yttre trauma så ingenting som skall vara ärftligt men det känns ju som ett vågspel...
Svar
3
· Visningar
1 754
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10