Såna där fluffiga klisterskydd från klinik

Jane_Done

Trådstartare
:mad: :mad: :mad: Ja, vet ni vilka jag menar? De som brukar klistras på efter en sprutning hos veterinären.

Hur får man bort kletet från pälsen? Det sitter som själva f-n satt det där. Tvål funkar inte, jag har provat med att fetta in det, funkar inte så nu behöver jag er hjälp! Har någon något tips?

Det verkar som stämjärn och hammare är nästa försök :cry:

Sv: Såna där fluffiga klisterskydd från klinik

När jag hade sånt på min häst så ramlade det bort av sig själv, efter ca 1-2 dagar...;)

//Carro

Alltså, fluffet drog jag bort, det är klistret i pälsen som är problemet. Men jag ska prova t-sprit som mimus tipsade om!

Prova matolja och gnugga! Funkar bra mot det mesta i kletväg, t ex kåda.

det sitter som berget även 2 mån efter att jag tagit bort själva plåstret från hästen. helt otroligt..

Ja *stön*, jag har ett par rediga kletsträngar efter 4 veckor.

Hej!

Det beror allt på. Vill du ha bort kletet är det bara att vänta tills det behagar släppa. Ska klet (och plåster) sitta kvar kan du ge dej f-n på att det lossnar på 2 minuter max..

/ Lavinia, som slogs med sårskada i somras... hatar alla typer av plåster nu!

Liknande trådar

Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 400
Senast: Legolaz
·
M
Övr. Hund :eek: I går hade jag en fruktansvärd dag. Den började klockan tre på natten av att mamma ringde. (hon skulle vara barnvakt till min...
Svar
5
· Visningar
1 038
Senast: mårran
·
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 577
Senast: paradiset
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 757
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka