Säkerhetsväst

Sv: Säkerhetsväst

Jag har med axelskydd men använder i stortsätt bara den när jag rider terräng, men man kan köpa en väst utan axelskydd sen tror jag man kan köpa lösa axelskydd om man vill ha det i terrängen:)

Kell skrev:
Någon som vet vad det är för krav på västar till fälttävlan?
Samma som hopp?
Skulle vilja få tag i en grå väst,vet ni vart man kan få tag på det?
Det ända kravet jag vet är att man måste ha en väst och lämpligast är väl en level 3?

En speciell färg på väst kan man nog fixa genom ponnyprakt, keffly eller Hööks skulle jag tro;)

foxtrot skrev:
Det ända kravet jag vet är att man måste ha en väst och lämpligast är väl en level 3?

Som sagt måste du ha en nivå 3 väst nu enligt nya TR 2006.

Min Zippa är med axelskydd, känns som hockeyutrustning nästan :) Jätte skön men går absolut inte ha till vardags och hoppning. Då har jag en smidig liten klass 3 väst jag köpte för ett par år sen. Oxå väldigt bekväm och tunn så den kommer lätt plats under en tröja.

Jag hoppar vanligt me min väst ibland åxå (ej på tävling) och jag har axelskydd. På terrängen känns det bra me axelskydd!

Lite moralkaka...

Tycker att du är vettig som har väst i banhoppningen.

Jag gick omkull (hästen halkade i en sväng) under en hopptävling för snart två veckor sedan. Hästen rullade över mig. Utan väst trodde läkarna att jag hade fått skador på organ och brutna revben, punkterad lunga. Nu klarade jag mig ifrån det hela med många sprickor och ett brutet nyckelben. Det är illa nog - men tänk om jag punkterat en lunga.....:eek:

En bra säkerhetsväst är en billig livförsäkring!

Jag har just köpt en ny zippa! :bump:

Verkligen jätteskön!

Min är typ militärgrön och beige:
U-Tiller

Är det verkligen så smart med att ha ett blixtlås mitt på framdelen? Jag har hört att om man landar på sidan så kommer kraften att stanna kvar där, istället för att spridas över hela framsidan.

Sedan så är zippavästarna väldigt snygga. Förr så såg ju västarna ofta ut som fula korsetter för folk med någon hemsk skolios eller så.

MVH
/D

hmm..
ja det vet jag inget om...

Men skulle jag ha köpt en utan skulle jag aldrig ha använt den för om jag känner mig själv är jag för lat för att spänna all spännena varje gång man ska rida!

Dragkedja passar mig perfekt! Lätt och enkelt! ;)

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Takire
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30