Säkerhetsväst

K

Kell

Någon som vet vad det är för krav på västar till fälttävlan?
Samma som hopp?
Skulle vilja få tag i en grå väst,vet ni vart man kan få tag på det?

Sv: Säkerhetsväst

Kell skrev:
Skulle vilja få tag i en grå väst,vet ni vart man kan få tag på det?

Jag har en zippa väst (kommer ej ihåg vilken nivå) som är ljusgrå med svarta detaljer.. det är typ standardfärgen på den västen och går att få tag på på de flesta ställen, köpte min på bordrocks i karlstad (tror dom har internethandel nuförtiden också)..

Som fälttävlansnisse skriver räcker klass 2(numera brun) i fälttävlan.

Det är många här som kör på zippa-västar va? Färger? ;)

västen skall, enligt TR, vara av minst standard "Beta Blå" vilket är en gammal benämning som är lägre än klass 1.
det är alltså tillåtet med klass 1, 2 eller 3.

jag har en svart zippa. hade nog valt en roligare färg, men denna var gratis så då ska man ju inte klaga :)

Har också en svart zippa... och jag älskar den. Sitter jättebra!!

Är det någon av er som har en zippa-väst som varit med om någon olycka? Hur bra fungerade västen?

Har funderat på hur bra säkerhetsvästarna är om man får hästen över sig. Någon som vet?

Har för mig att det brukar stå i lapparna som sitter i västarna när man köper dem att de inte är gjorda för att skydda då du får hästen över dig eller blir trampad. Fast självklart skyddar de ju lite ändå... Bättre att bli trampad med väst än utan ju :crazy:

Har själv aldrig varit med om någon olycka med min väst... Som tur är!

I årets TR 2006 för fältävlan skall västen ha säkerhetsnivå beta 3. Ändringar har inte lagts ut eftersom det trycktes ett nytt TR i år. Så jag rekomenderar er att läsa det, inte många ändringar men ett par. Tex medical card måste bäras på vänster arm i armbindel. Surt tycker jag eftersom jag vill ha det på benet då jag tycker det är obekvämt att ha det på armen.

Har själv en zippa klass tre i marine/royal blått :bump:

Har inte haft oturen att få hästen över mig men har landat på hinder och på marken och jag tycker den har varit bra ( har änsålänge inga bestående med;) , har iof aldrig haft någon annn så jag har inget att jämföra med.

Tack för alla svar hörnii..!!
Har nu beställt ett st TR..

Såg att man har kommit ut med en ny väst som är Beta 3 godkänd. Men jämfört med Zippan så känns den klen.
Så det får nog bli en nya zippa för mig :)
Lite kul att man kan välja färger själv :)

har tänkt köpa en zippaväst, å såg att d fanns både med och utan axelskydd, skiljde lite i pris oxå... kan tänka mej att d e jobbigt me axelskydd till vardags, men hur mkt bättre skyddar det??

Jag kan bara tala för mig själv. Valde utan axelskydd just för att jag använder den en hel del vid vanlig hoppning och uteritter och tyckte det kändes väldigt mycket terrängaktigt med axelskydd.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Takire
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 192
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30