Sämsta filmen?

Ah, kom på en som vi såg alldeles nyligen, Nice girls. En fransk film på netflix. Trodde det skulle vara kul att se en fransk actionkomedi för en gångs skull, men den var full av väldigt gamla och unkna stereotyper, och även en del missar också (ljudet av en varvande motor i en elbil, t.ex.)
 
Jo, jag vet att den egentligen handlar mer människan än naturen i sig, men jag brukar överlag gilla den typen av filmer (människa/människor ensamma i naturen, hittar sig själv o.s.v.) men här störde jag mig helt enkelt för mycket på huvukaraktären så att jag hade svårt att ta till mig vad de försökte förmedla. Så blev jag också förbannad på slutet.

Helt enkelt inte en film för mig :D
Om man läser på om honom så förstår man mer hans beslut och varför han gjorde som han gjorde. Tror inte det kommer fram så bra i filmen.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Attack of the killer tomatoes tror jag är det sämsta som jag lyckats se klart, flera gånger till och med :D

Ser man till sådant som faktiskt är seriöst gjort så kommer transformersfilmerna rätt högt upp. Jag brukar gilla hjärndöd action men de är bara för hjärndöda. Även The Mask är fruktansvärd. Finns massor med humor som inte alls är min smak också men det känns lite som mer preferenser än att de är riktigt dåliga.
 
Attack of the killer tomatoes tror jag är det sämsta som jag lyckats se klart, flera gånger till och med :D

Ser man till sådant som faktiskt är seriöst gjort så kommer transformersfilmerna rätt högt upp. Jag brukar gilla hjärndöd action men de är bara för hjärndöda. Även The Mask är fruktansvärd. Finns massor med humor som inte alls är min smak också men det känns lite som mer preferenser än att de är riktigt dåliga.

Åh, ja, the Mask. Jag har extremt svårt för Jim Carey. Han känns som den där riktigt jobbiga, gapiga, stökiga ungen i femman som eg kanske borde ha gjort en ADHD-utredning men ADHD var inte så känt när jag var liten och gick i skolan, så vi alla fick stå ut så gott det gick. Hatar intensivt the Mask och typ alla filmer han varit med i.

Just det! Till och med Eternal sunshine of the spotless mind, som ju inte ens är en komedi men har honom i huvudrollen är :wtf:
 
Åh, ja, the Mask. Jag har extremt svårt för Jim Carey. Han känns som den där riktigt jobbiga, gapiga, stökiga ungen i femman som eg kanske borde ha gjort en ADHD-utredning men ADHD var inte så känt när jag var liten och gick i skolan, så vi alla fick stå ut så gott det gick. Hatar intensivt the Mask och typ alla filmer han varit med i.

Just det! Till och med Eternal sunshine of the spotless mind, som ju inte ens är en komedi men har honom i huvudrollen är :wtf:
Jim Carey ja, det där är en person jag verkligen inte kan med. Min familj/släkt garvar röven av sig och jag sitter bara och blir äcklad över hans dumhet och infantilitet. Inte kul alls, att han inte ens ser det själv. Hade det verkligen varit en person med adhd hade jag haft en helt annan förståelse men nu är det ju en skådespelare och filmer, det får mig bara att rynka på näsan.
 
Åh, ja, the Mask. Jag har extremt svårt för Jim Carey. Han känns som den där riktigt jobbiga, gapiga, stökiga ungen i femman som eg kanske borde ha gjort en ADHD-utredning men ADHD var inte så känt när jag var liten och gick i skolan, så vi alla fick stå ut så gott det gick. Hatar intensivt the Mask och typ alla filmer han varit med i.

Just det! Till och med Eternal sunshine of the spotless mind, som ju inte ens är en komedi men har honom i huvudrollen är :wtf:
Dum dummare 🤮
 
Iron Sky. Imponerande dålig, av skäl jag inte längre minns eftersom jag förträngt allt utom titeln

”The Nazis set up a secret base on the dark side of the moon in 1945 where they hide out and plan to return to power in 2018.”
Fast det är ju halva poängen att den är usel. Jag gillade den, men man måste ju gå in med utgångspunkten att de inte försökt göra en högklassig film.
 
Twilight. Jag tyckte böckerna sög men filmerna var något av det sämsta skit jag sett.
Avatar. Den var rätt kass. 2an var bättre. Men 1an tilltalade mej inte.
 
Jag och en kompis gick på bio och såg The Core och vi kunde inte sluta skratta hela filmen. Varenda en av filmkliché bockades av. Vi fnittrade hela tiden och efter att filmen var slut så var det en man som satt bakom oss som sa att vi hade förstört filmen för hans son :angel: Salongen var i princip tom så varför han och sonen inte kunde flytta sig var oklart.

Maverick vetenskapsman ingen tror på när han försöker varna för faran
Ondskefull politiker som inte tror på varningarna och motarbetar dem
Brokig samling personer som måste rädda världen
Den ena efter den andra dör tills bara hjälten och en (kvinna) har räddat jorden.

Det enda som fattades var en separerad/skild hustru som är byråkrat.

Nästan alla genre filmer har en checklista där en eller flera punkter finns med.
 
Jag och en kompis gick på bio och såg The Core och vi kunde inte sluta skratta hela filmen. Varenda en av filmkliché bockades av. Vi fnittrade hela tiden och efter att filmen var slut så var det en man som satt bakom oss som sa att vi hade förstört filmen för hans son :angel: Salongen var i princip tom så varför han och sonen inte kunde flytta sig var oklart.

Maverick vetenskapsman ingen tror på när han försöker varna för faran
Ondskefull politiker som inte tror på varningarna och motarbetar dem
Brokig samling personer som måste rädda världen
Den ena efter den andra dör tills bara hjälten och en (kvinna) har räddat jorden.

Det enda som fattades var en separerad/skild hustru som är byråkrat.

Nästan alla genre filmer har en checklista där en eller flera punkter finns med.
Eller varför ni inte gick ut när ni insåg att ni inte kunde låta bli att skratta er i genom filmen och störa andra. Hade också blivit störd om någon suttit och garvat och stört.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 819
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp