Sämsta filmen?

Kanske hade tänkt annorlunda nu men kommer iaf ihåg att jag tyckte Into the wild var otroligt långtråkig och händelselös. Minns det som att vi stängde bara en liten stund, brukar försöka ge det mesta en chans
 
Kanske hade tänkt annorlunda nu men kommer iaf ihåg att jag tyckte Into the wild var otroligt långtråkig och händelselös. Minns det som att vi stängde bara en liten stund, brukar försöka ge det mesta en chans
Oj, den tyckte jag om! Den var ju långsam men har suttit kvar länge länge hos mig och verkligen gjort avtryck. tänker ofta på den!
 
Oj, den tyckte jag om! Den var ju långsam men har suttit kvar länge länge hos mig och verkligen gjort avtryck. tänker ofta på den!
Min kompis som rekommenderade den säger samma ☺️på pappret låter det som en film jag borde gilla, kanske jag såg den på en dålig dag ^^ nu funderar jag på om jag ska pröva å se om den
 
Min kompis som rekommenderade den säger samma ☺️på pappret låter det som en film jag borde gilla, kanske jag såg den på en dålig dag ^^ nu funderar jag på om jag ska pröva å se om den
Testa! Jag brukar inte vilja stänga av filmer jag tycker är dåliga för ibland kan jag uppleva fel i början, sedan känner jag att även en dålig film brukar ge mig något att fundera på.

minns att jag och en kompis såg en film på bio för några... en del numera, år sedan och vi tittade mest på varandra efteråt och undrade vad tusan vi egentligen sett, men filmen släppte liksom inte, en sådan man... jag funderade på och började processa och förstå lite grann efteråt. Efter den filmen har jag börjat uppskatta även filmer som inte är precis som man förväntar sig.
 
Jag tycker det är kul att någon försöker göra actionfilm på svenska. Jag har gjort två försök att se Svart krabba. Men det går inte. Den är bara för dålig. Och jag har ändå stort tålamod även för mediokra filmer.
 
Sämsta film jag sett måste vara en 80-tals rulle om Karoliner med bra skådespelare. Brasse Brännström bl.a. Kalabaliken i Bender (Brasse är underskattad. Han var bl.a. med och skrev manus till Mitt Liv som Hund)

Men det finns utmanare som Vit hund och Swordfish
 
The Room som nämnts tidigare är ju bäst-sämst, den ser jag gärna om då och då som stor humor.

Bland svenska mindre kända filmer kan jag lägga till "Sound of näverlur" från 1971. Bl a med Eva Rydberg. Handlingen sammanfattad från Wikipedia: Filmen handlar om den amerikanske astronauten Stone Arden kommer på besök till Dalarna. Han lockas att spendera alla sina pengar och har därför inga kvar att betala sin hotellräkning. Han väljer att fly men hans astronautdräkt är alltför iögonfallande och han väljer i stället en daladräkt från 1600-talet. Därefter beger han sig likt Gustav Vasa på en resa genom Dalarna. Slutrepliken i filmen lyder: "Ni har näverlurat mig." Mycket talar för att både filmskaparen och alla inblandade gått på någon typ av hallucinogena droger när man ser resultatet.

Sedan en som jag inte sett hela - men som måste vara en av de sämsta bara av beskrivningen och av de klipp som jag uthärdat - är Seanfrika med Sean Banan och Kikki Danielsson. Ett exempel:

 
Den där filmen som jag nu inte minns vad den heter men är med David Duvochny och jorden håller på att tas över av några sorts utomjordiska varelser som börjar växa upp ur jorden efter ett meteoritnedslag. Väldigt körigt för David och hans kollegor tills de kommer på att botemedlet mot dessa utomjordingar är att hälla Head and shoulders schampo på dem O_o

Dessutom sjukt oklar produktplacering. Varför skulle detta vilja få en att hälla detta schampo i håret :laugh:
 
Kanske hade tänkt annorlunda nu men kommer iaf ihåg att jag tyckte Into the wild var otroligt långtråkig och händelselös. Minns det som att vi stängde bara en liten stund, brukar försöka ge det mesta en chans
Den är bra men det är ju ingen film man ser om man vill ha en händelsefull film, gillar man inte den typen av filmer förstår jag att den kan upplevas som tråkig.
 
Den är bra men det är ju ingen film man ser om man vill ha en händelsefull film, gillar man inte den typen av filmer förstår jag att den kan upplevas som tråkig.
Så klart, men jag gillar ju genren om det nu är en genre ^^ Kollar gärna på naturprogam, gillar Lars Monsen, Blue planet, älgvandringen etc så trodde liksom den skulle vara nått. Men den fånga inte mig men som sagt kanske får pröva den igen ☺️
 
Den där filmen som jag nu inte minns vad den heter men är med David Duvochny och jorden håller på att tas över av några sorts utomjordiska varelser som börjar växa upp ur jorden efter ett meteoritnedslag. Väldigt körigt för David och hans kollegor tills de kommer på att botemedlet mot dessa utomjordingar är att hälla Head and shoulders schampo på dem O_o

Dessutom sjukt oklar produktplacering. Varför skulle detta vilja få en att hälla detta schampo i håret :laugh:
Åh, Evolution! Älskar den, så dum. "There's always time for lubricant!" 😂
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Kanske hade tänkt annorlunda nu men kommer iaf ihåg att jag tyckte Into the wild var otroligt långtråkig och händelselös. Minns det som att vi stängde bara en liten stund, brukar försöka ge det mesta en chans
Den filmen var verkligen inte för mig heller, trots att jag annars också gillar filmer med naturtema. Störde mig bara så på huvudkaraktären och alla de (enligt mig) dumma beslut han gjorde.
 
Den filmen var verkligen inte för mig heller, trots att jag annars också gillar filmer med naturtema. Störde mig bara så på huvudkaraktären och alla de (enligt mig) dumma beslut han gjorde.
Jag ser ditt svar och det andra där också nämns som naturfilm och jag vet inte om jag håller med om att det är en naturfilm. Jag har alltid sett det som en film om en människa, om känslor, önskningar mer än naturen, den är så att säga så mycket djupare än naturfilm. Att han gör dumma beslut tycker jag visar på just en poäng i att det inte är "gör bara så här så" och gav filmen en handling i sig.

Nu försöker jag inte övertala dig till att tycka annorlunda eller säger att det du tycker är fel, skriver bara hur jag reflekterat om filmen.
 
King Arthur!
Jag gillar verkligen legenden om Arthur och jag gillar Clive Owen men när Keira Knightley drar ut i strid iklädd läderbikini så trillade jag av biostolen av skrattparoxysmer! :rofl:
 
The sum of all fears. Men vet inte om den räknas eftersom att jag inte sett hela, jag somnade för att den var så tråkig.

Annars är det The maze runner. Otroligt sämst.
 
Jag ser ditt svar och det andra där också nämns som naturfilm och jag vet inte om jag håller med om att det är en naturfilm. Jag har alltid sett det som en film om en människa, om känslor, önskningar mer än naturen, den är så att säga så mycket djupare än naturfilm. Att han gör dumma beslut tycker jag visar på just en poäng i att det inte är "gör bara så här så" och gav filmen en handling i sig.

Nu försöker jag inte övertala dig till att tycka annorlunda eller säger att det du tycker är fel, skriver bara hur jag reflekterat om filmen.
Jo, jag vet att den egentligen handlar mer människan än naturen i sig, men jag brukar överlag gilla den typen av filmer (människa/människor ensamma i naturen, hittar sig själv o.s.v.) men här störde jag mig helt enkelt för mycket på huvukaraktären så att jag hade svårt att ta till mig vad de försökte förmedla. Så blev jag också förbannad på slutet.

Helt enkelt inte en film för mig :D
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 824
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp