Sämsta filmen?

Iron Sky. Imponerande dålig, av skäl jag inte längre minns eftersom jag förträngt allt utom titeln

”The Nazis set up a secret base on the dark side of the moon in 1945 where they hide out and plan to return to power in 2018.”
 
Är en till som jag kommer ihåg som dålig men kommer inte på vad den heter. Kommer knappt ihåg vad den handlade om men kommer ihåg känslan efter om hur dålig den var :rofl:.

Måste varit sent 90 men kan vara tidigt 00tal. Det jag kommer ihåg är att det är en vit arab med och hans ryttare från Mellanöstern som kommer upp och ska slåss med ryttare mer norr ifrån och dom ryttaren sitter på kallblodstyphästar. Är väl inte riktigt samma krigskonst mellan han på araben och dom andra på kallbloden. Är typ det jag kommer idag men kan vara möjligt att det rullade ut huvuden från en grotta också men är inte säker.
 
Är en till som jag kommer ihåg som dålig men kommer inte på vad den heter. Kommer knappt ihåg vad den handlade om men kommer ihåg känslan efter om hur dålig den var :rofl:.

Måste varit sent 90 men kan vara tidigt 00tal. Det jag kommer ihåg är att det är en vit arab med och hans ryttare från Mellanöstern som kommer upp och ska slåss med ryttare mer norr ifrån och dom ryttaren sitter på kallblodstyphästar. Är väl inte riktigt samma krigskonst mellan han på araben och dom andra på kallbloden. Är typ det jag kommer idag men kan vara möjligt att det rullade ut huvuden från en grotta också men är inte säker.
The 13th Warrior? :D Jag kommer i och för sig inte ihåg om det var hästar med i filmen men jag kan tänka mig det. Tyckte den var underhållande också! Jag är ganska lättroad tror jag.

Edit: extraplus för att de faktiskt hade skådisar från skandinavien med istället för amerikaner som försökte prata "nordiska". :D
 
The 13th Warrior? :D Jag kommer i och för sig inte ihåg om det var hästar med i filmen men jag kan tänka mig det. Tyckte den var underhållande också! Jag är ganska lättroad tror jag.

Edit: extraplus för att de faktiskt hade skådisar från skandinavien med istället för amerikaner som försökte prata "nordiska". :D
Tack, just den. Kommer som jag skrev mest ihåg besviken när jag kom ut från bion. Men skrattade gjorde jag och min biokompis.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Åh den här senaste Robin Hood med Taron Egerton, som egentligen är fantastiskt begåvad. När han sköt pilbåge som om det vore en AK-5 gav jag upp.
 
Den absout tråkigaste och sämsta filmen jag sett måste jag säga är The Square, den enda filmen jag faktiskt gått ut från bion för att jag absolut inte orkade med tristessen den medförde. Det är extremt sällan om nästan aldrig som jag inte kan ta mig igenom en film alls men den tog rekordet i tråkighet. Fruktansvärt tråkig och dålig film. Lång var den också..
 
Bad taste... såg första minuterna och tror jag sett slutet. Höll på och spy

Charlies änglar - mer gubbsjuk film får man leta efter

Sharknado så dålig så den är kul
Även Piranha likvärdig film

Såg nån ganska kass på viaplay för ett tag sedan men nu kan jag för mitt liv inte komma på vad den heter.
 
Är en till som jag kommer ihåg som dålig men kommer inte på vad den heter. Kommer knappt ihåg vad den handlade om men kommer ihåg känslan efter om hur dålig den var :rofl:.

Måste varit sent 90 men kan vara tidigt 00tal. Det jag kommer ihåg är att det är en vit arab med och hans ryttare från Mellanöstern som kommer upp och ska slåss med ryttare mer norr ifrån och dom ryttaren sitter på kallblodstyphästar. Är väl inte riktigt samma krigskonst mellan han på araben och dom andra på kallbloden. Är typ det jag kommer idag men kan vara möjligt att det rullade ut huvuden från en grotta också men är inte säker.

Den trettonde krigaren? 😁Antonio Banderas var väl i huvudrollen? Fast den handlade väl om att han kom till en vikingaby som bodde granne med nå människo/apliknande monster som bodde i grottorna och käkade upp byborna. Jag älskade den och tyckte den var läskig, men så var jag ju också typ 13-14 år då 😛 Måste nog se om den känner jag 😅
 
Kommer inte ihåg vad den heter, men två män flyr från ett fängelse, lyckas ta sig ombord på ett godståg (verkar spännande, händer mycket de första 10 min), sedan, i 2 timmar, sitter de på tåget och det är kallt, i 2 timmar är det kallt och de fryser. Sedan spårar tåget ur och de dör...
2 timmar av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka!
 
Åh, jag kom på en till! Den tunna röda linjen. Några vänner tvingade mig att se den när jag gick på gymnasiet. Den var såå tråkig! Alldeles för många timmar av soldater som gömmer sig i högt gräs!
 
Kommer inte ihåg vad den heter, men två män flyr från ett fängelse, lyckas ta sig ombord på ett godståg (verkar spännande, händer mycket de första 10 min), sedan, i 2 timmar, sitter de på tåget och det är kallt, i 2 timmar är det kallt och de fryser. Sedan spårar tåget ur och de dör...
2 timmar av mitt liv som jag aldrig kommer få tillbaka!
Runaway train? Med Eric Roberts som alla tyckte var så stilig efter Coca cola kid (Båda filmerna från 1985)
 
Jag och Pyssling såg Beetlejucie Beetlejuice - efter ca 2/3 av filmen skulle Pyssling bara gå ut från bion. Den var väl inte världens sämsta film men ändå något av en besvikelse. Å andra sidan fick Wynona Ryder vara medelålders när hon spelade medelålders vilket vi absolut inte är bortskämda med
 
Sherdil som kommit upp i flera inlägg, är inte det en ungdomsfilm? Som riktar sig till ungdomar? Jag var ett barn när den kom, lite yngre än tjejerna i filmen och då tyckte jag om den. Men såg den i något så när vuxen ålder sen och då var den precis som ni säger väldigt B. Men mycket som är för barn och ungdomar känns B i efterhand. Särskilt med tanke på den enorma teknikutveckling som skett bland barn och unga bara de sista tio åren.

Likadant tänkte jag på det när jag såg Skilda Världar när fyran körde den på repris förra sommaren. Jag såg den som liten och sen såg jag den när den kom ut på DVD runt 2011 eller nått. Jag uppfattade den inte som gammalmodig 2011 som jag gjorde nu, och då var jag ändå vuxen med råge redan 2011. Ungdomar idag beter sig liksom inte som i Sherdil eller i valfri ungdomsfilm/serie från 90-talet.

Jag var ungdom när jag såg Sherdil, så i mitt fall så hjälpte inte det :) tror att jag t.o.m. skulle kunna vara mera förlåtande mot den om jag såg den idag.
Minns bara då att jag tyckte handlingen var dålig och icke trovärdig, och att jag störde mig på huvudpersonen.
 
Gamer med Russell nånting. Såååå dålig och pinsam. Fick second hand embarrassment över att skådisarna var med i en sån kass film.
Var mest en massa konstiga anspelningar på sex i en dataspelsvärld. :wtf:
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 819
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp