Sämsta filmen?

”I care a lot” var galet dålig. Skitjobbig huvudkaraktär som man typ ska hata men som samtidigt föreställs som någon sorts badass superhjälte, John Wick style. Girlboss. Fast hon är genuint en dålig människa så man sitter bara och hoppas att hon ska dö hela filmen. :cautious:
 
Alltså jag har sett otroligt mycket dålig film men vissa som verkligen känts som slöseri med tid av mitt liv:

Easy Rider
The Revenant
D-war
Sherdil
Swamp Thing
 
Absolut inte en dålig film, alls (!!) men jag avskyr Att angöra en brygga...
Jag blir så vansinnigt provocerad och har gett den många försök men det slutar bara med att jag blir förbannad. :o
 
Sherdil som kommit upp i flera inlägg, är inte det en ungdomsfilm? Som riktar sig till ungdomar? Jag var ett barn när den kom, lite yngre än tjejerna i filmen och då tyckte jag om den. Men såg den i något så när vuxen ålder sen och då var den precis som ni säger väldigt B. Men mycket som är för barn och ungdomar känns B i efterhand. Särskilt med tanke på den enorma teknikutveckling som skett bland barn och unga bara de sista tio åren.

Likadant tänkte jag på det när jag såg Skilda Världar när fyran körde den på repris förra sommaren. Jag såg den som liten och sen såg jag den när den kom ut på DVD runt 2011 eller nått. Jag uppfattade den inte som gammalmodig 2011 som jag gjorde nu, och då var jag ändå vuxen med råge redan 2011. Ungdomar idag beter sig liksom inte som i Sherdil eller i valfri ungdomsfilm/serie från 90-talet.
 
The hateful eight. Riktigt dålig 🤢 Sen kanske den inte blev bättre av att jag såg den på en halvdålig dejt heller..
 
Bethovens tvåa gick jag från bion.

Ser en ohemul mängd med Hallmark filmer men Holliday INN love tar nog priset för att vara dålig.
 
Om man ska välja av dom jag sett senaste åren så: Barbie. Vilket ytligt infantilt skräp! Annars finns det många dåliga att välja på, men man lägger ju inte direkt namnen på minnet. Allt amerikanskt när dom skjuter varandra och skrattar är så katastrofdåligt.
 
Jag har försökt se olika Harry Potter med sonen när han var liten. Rekordet var nog 15 min innan jag somnade.
Sagan om ringen var plågsamt långtråkig. Likaså Starwars. Jag har mycket svårt för den typen av filmer. Rymd och drakar är verkligen inte min grej. Strunt samma om de är skickligt gjorda eller musiken är pampig.

Jag älskar Harry Potter, men övrigt hållet jag med om. Sagan om Ringen är gräsligt tråkig. Star Wars likaså. Avatar 2 är 3,5 timme av mitt liv jag aldrig får tillbaka.
 
The last airbender.

OMG! Min sambo tyckte vi skulle se den och jag fick se hela medan han somnade fort som f-n.

Sharknado och Snakes on a plane var bra i jämförelse, dom gick iaf att skratta åt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tycker det är viss skillnad mellan filmer som "ska" vara dåliga som till exempel Sharknado och Snakes on a Plane och sådana som tar sig själva på allvar men är dåliga ändå. :D
Ja det håller jag med om. Sharknando är så dåliga att man tittar på dem därför på något vis, och kan skratta åt det pga det. Men som Avgrunden jag såg, den är ju inte gjord för att vara dålig. Det enda bra i den var Katarina Ewerlöfs röst i början, som vanligt när det kommer till just henne. Men jag antar att man har ansträngt sig för att göra en bra svensk film, och så dissar jag den totalt som superdålig.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag brukar stänga av filmer jag tycker är dåliga rätt snabbt, för mig behöver både filmer och de få gånger jag öppnar böcker fånga mig direkt. En film som jag såg hela dock och som jag förväntade mig otroligt mycket av med tanke på skådespelarna som tackat ja till filmen var The Big Year. Snacka om dynga.
 
  1. Waterworld (så fruktansvärt dåligt att den är bra)
  2. Pearl Harbor
  3. Highlander II
  4. Battlefield Earth
Jag skulle hellre gå till tandläkaren med kräksjuka på en segelbåt mitt under en storm än att se fem minuter av någon av dem igen.
 
Två gånger har jag lämnat biosalongen efter halva tiden, och det var Woody Allens ”Manhattan” och ”Who framed Roger Rabbit”. Men det finns genrer jag undviker, typ Star wars, skräckisar som Anaconda, krigsfilmer. Men det är mer att inte jag gillar den typen av filmer.
 
Jag försöker verkligen komma på någon, men jag antar att om de är dåliga fastnar de inte. :D Däremot finns det ju en hel del (särskilt amerikanska romcoms ) som åldrats väääldigt dåligt och förmodligen inte var bra när de kom ut heller. Det var aldrig min genre så jag har mest fått upp ögonen för dem såhär i efterhand. Typ "Shallow Hal", "Love Actually" och ungefär tvåtusen andra.
Detsamma gäller i och för sig mycket skräck och annat.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 824
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp