Sälja häst, hur jobbigt är det

Det är ju nästan ännu roligare! Du har en vit häst. Du har hästen hos nån annan. Och betalar för det. Hästen går i en hage. Stallägaren som får betalt, tippar ut klibbig asfalt i hagen med den vita hästen! :rofl: Stallägaren är inte bara ond, hen har humor oxå!
Typ så :D
 
Jag har sålt några hästar genom åren (både föl, avelsston och ridhästar) och visst har man råkat ut för en och annan dåre, men på det stora hela tycker jag det gått rätt bra. Genom att göra en sån utförlig annons som möjligt, med rätt sorts bilder, film och en saklig, informativ beskrivning så garderar man sig från många fotosamlare och andra som inte är vidare seriösa. Man slipper ju inte alla, men många gallras bort.
Så jag tycker inte det är så hemskt att sälja själv faktiskt. :)
 
La ut annons under kvällen. Inom en halvtimme hade två ringt och så ett tiotal mess och mejl på det. Alla är ju inte intressanta, men ändå.
 
När skulle den här bekantingens goda vän komma och titta? Det lät ju som den bästa lösningen, annars får du ha budgivning mellan de som verkar ha lite vanligt folkvett! ;)
 
När skulle den här bekantingens goda vän komma och titta? Det lät ju som den bästa lösningen, annars får du ha budgivning mellan de som verkar ha lite vanligt folkvett! ;)
Sagisen har fått feber (men verkar OK), annars skulle de blivit i helgen. Nästa helg är en inbokad, men ska boka in en till. Uppe i över 35 svar nu :O Har ett antal favoriter som jag hoppas på. (Tanter hela gänget.)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 420
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 746
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 377
Ekonomi & Juridik Hej! Jag skickade iväg mitt ett år gamla sto till sin nya ägare i lördags. Avtalet var att jag skulle få betalt (av en "sponsor") när...
2
Svar
36
· Visningar
8 362

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp