Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

_Yggdrasil_

Trådstartare
Åh va jag är orolig! Är gravid i 35 veckan. Var hos BM i förrgår och hon skulle mäta som vanligt... Då hittade hon inte övrekanten på livmodern först!:crazy:
Där den brukar vara var det alldeles mjukt! Och barnet låg med huvudet nedåt men med kroppen i vinkel...
Så BM sprang o hämtade en annan BM som är ny utblidad så hon fick klämma och känna lite. "Jaha det är nog en hjärtfomad livmoder" sa hon och gick.
Min BM tittade lite konstigt på mig sen säger hon bara "jaha ja det vet vi ju inget om"... :eek:

Åh jag är HELT utom mig av oro!!! Så nu har jag fått för mig att själva "paketet" där nere känns annorlunda än vanligt, och när jag sover känner jag ett tryck nedåt.
Kan det vara så att jag har fått Hjärtfomad livmoder av ett framfall som jag o inte märkt själv?
Kan man få Hjärtfomad livmoder av någon annan anledning???
Nån som varit med om något liknande? HJÄLP!!!!:cry:

Jag ska självklart ta up detta med min BM när jag ska dit igen om 2 veckor... Men det känns så läskigt! Speciellt nu när jag läst att de flesta som har hjärtformad livmoder föder förtidigt eller med KS... Jag vet ju inget om detta är precis skräckslagen!!!:cry:

Snälla någon är det någon som vet något om detta??? :confused:
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Ta det lugnt. Ring din BM imorgon första du gör.

Om du inte orkar vänta tills dess, ring till akuten eller förlossningen på ditt sjukhus NU och red ut detta med ett proffs.

Det ordnar sig!
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Vid 35 v är ju en förlossning knappast en katastrof så ta det lugnt.
Ring däremot och få förklarat vad de menade så snart du kan så att du slipper vara rädd.
Hade det varit något farligt skulle du ju inte bara fått gå hem utan förhållningsorder.
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

ja ring till förlossningen och fråga.

Man ska ju inte ringa mvc efter v. 25=)

Det är förmodligen inget farligt eftersom de inte va några reaktioner från bm=)

Och OM du skulle föda nu så e de ingen fara. barn som föds i vecka 35 klarar sig galant!
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Ring MVC imorgon!
Inte för att jag har ngn aning om vad det kan vara, utan för att du behöver stilla din oro.

Jag berättade för min BM om hur rädd jag var för att (åter igen) få ett missfall.
Hon sa till mig att om jag var orolig så skulle jag ringa henne så skulle jag få komma upp och lyssna på hjärtljuden för att må bra igen.

Den inställningen tycker jag att även din BM ska ha. Annars ber du att få träffa ngn annan.
Du ska inte behöva sitta hemma och vara orolig, över ngt som du kanske inte ens behöver oroa dig för.

I v35 kan "paketet" och trycket nedåt kännas annorlunda än tidigare, men av helt naturliga orsaker...förlossningen närmar ju sig med stormsteg :)

Hoppas du hittar ngn på MVC som kan hjälpa dig, lugna dig och som du kan prata med!!

Lycka till!! :)
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Tack allihop.:bow: Ja imorrn ska jag ta och ringa runt lite och se om jag kan få någon hjälp av någon BM. Har varit nervös i 2 veckor innan nu för att min BM skrämmde upp mig om div. andra saker när jag var där föra gången.. Och nu skulle jag vilja slappna av de sista veckorna... Det är ju jobbigt som det är utan att stressa upp sig... :cool: Fast lillen/lillan verkar iallafall må prima för det är fullt ös där inne:)
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Hjärtformad livmoder är helt enkelt ett sätt livmodern kan se ut, det kan göra att barnet hamnar i säte, men i och med att din redan har huvudet nedåt så är det ingen större fara!
Så ta det lugnt, och försök att fortsätta att njuta av graviditen, även om man ofta inte njuter så mycket de sista veckorna... :crazy: :D
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Jag har hjärtformad livmoder och det är inget man "får" utan det är helt enkelt så som vissa är skapta bara. För mig innebar det att mitt första barn lade sig i tvär läge och jag blev blev förlöst med planerat snitt. Pga detta trodde läkarna att nästa barn skulle lägga sig likadant och länge låg hon i tvärläge men rätt vad det var hade hon vänt på sig och hon kom ut via en vaginal förlossning efter igångsättning. (Igångsättningen hade dock inget med livmoderns form att göra)
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Blev ombed att ringa till min BM på måndag istället så det är nog det jag får göra... Hoppas på at få reda på mer då..
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Hade det varit minsta fara för barnet hade BM skickat vidare t förlossningen för extra koll- hellre en gång för mkt.... men ring som sagt och få en mer utförlig förklaring!!
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Nu har jag pratat med BM och nu mår jag ännu sämmre:cry:
Hon brydde sig inte ett skit!!!:eek:
Hennes kommentar var: "Nä men eftersom vi inte vetat om nått tidigare så är det ingen idé att göra nått nu heller"

Men HALLÅ!? Det är ju inte det det handlar om! Jag vill ju veta om jag kan föda normalt eller inte! Åh jag blir så ledsen!!! Det är ju bättre att få reda på att Nä du måste göra ett kejsarsnitt och sen bestämma ett datum än att komma in med värkar och sen behöva göra ett kejsrarsnitt...:(

Funderar på om jag ska ringa in till Förlossningen oxå och se va de säger. För min BM vill ju inte lyssna på vad jag vill...
Jag frågade om jag inte kunde få göra ett vaginalt ultraljud för att kolla hur livmodern ser ut men Nix det var ingen mening med det nu.
*suck* Jag har sett fram emot en graviditet i flera år. Men nu när allt bara strular så känns det som ett rent helvete:cry:
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Tycker du ska söka en annan BM ev ringa förlossningen för att rådfråga. Inte alls bra att du går och är orolig. Jag har väldigt lätt för att oroa mig och min BM vågar knappt informera om saker och ting för hon är rädd att jag ska oroa mig i onödan. Så när det har varit något t ex att jag hade lite äggvita i urinen informerar hon mig om att inte gå hem och söka på nätet utan det beror troligtvis på ökade flytningar och inte havandeskapsförgiftning då jag inte har de övriga symptomen för det.
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Du har väl gått till en läkare nån gång också? (vet inte hur det är i Sverige men här i Finland går man till läkare 3-4 ggr under graviditeten) Kan du inte kontakta honom / henne?

Sen om du kan föda vaginalt eller inte beror väl sist och slutligen på på hur barnet ligger?

Är verkligen ingen expert men eftersom du och din BM inte verkar förstå varann så föreslår jag att du kontaktar nån annan sakkunnig.
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Försök ringa igen och be att få prata med en annan BM.
Eller så ringer du förlossningen och säger som det är "Jag är så himla rädd och jag vet inte vart jag ska vända mig för min BM lyssnar inte...".

Du ska inte behöva gå omkring och vara orolig!!! :mad:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Läs vad Pigleton har skrivit !!!


OM detta hade varit någonsomehelst problem i sig så hade du inte blivit negligerad. Alltså det är varken onormalt eller konstigt. Hur du kommer att föda din bebis kommer att vara beroende på hur hän har positionerat sig...
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Nix har inte varit hos någon läkare eller gjort någon gyn undersökning alls under graviditeten... Trodde man skulle göra det men nix det behövdes tydligen inte.. :smirk:
Som det ser ut nu ligger barnet med huvudet nedåt men med kroppen i vinkel...
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Okej. Men alltså jag vet ju inget om min livmoder annat än det BM har känt sig til genom magen.. Vet ju inget om hur det komemr att fungera eller inte fungera... Hoppas ju på att kunna föda vaginalt annars vill jkag ju ha planerat KS inte akut för det känns u lite onödigt när de kan kolla upp hur det ser ut än..
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Jag skrev ju tidigare om min erfarenhet då jag har hjärtformad livmoder. Detta var inget de upptäckte innan utan de konstaterade att mitt första barn låg i tvärläge och att jag därför måste snittas. När de sedan öppnat mig konstaterades att livmodern var hjärtformad och det var således förklaringen till varför barnet hamnat i tvärläge. Jag skrev också att de pga detta trodde att jag skulle få kejsarsnitt med nästa också. Så blev det dock inte då lillfröken la sig rätt bara någon vecka före bf.

Jag tror att du söker svar du inte kan få tyvärr. Man kan aldrig veta om det blir snitt eller inte och det finns inget sätt att gardera sig mot det heller. Jag förstår om det känns jobbigt och du är upprörd över hur du blivit bemött men det bästa är väl om du söker en ytterligare kontakt och ber om att få just det här med hjärtformad livmoder förklarat för dig tydligt.

Ditt barn ligger ju redan med huvudet neråt vad jag kan förstå och då kanske det går alldeles utmärkt med en vanlig förlossning.
 
Sv: Så fruktansvärt orolig och rädd!!!

Tillägger, i första fallet när de blev snitt så gjorde de även ett vändningsförsök innan de bestämde att det skulle bli snitt.

Jag tror att de helst väntar så länge som möjligt med att besluta om snitt då man generellt sätt föredrar en vaginal förlossning och det kan ju dels vara så att barnet vänder sig sent och sen att man går över tiden som förstföderska. Om de lovar ett snitt och sen barnet ligger rätt då? Risken för snitt får man ju alltid räkna med att den finns där tyvärr. Svårare att vända på det liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 109
Senast: WildHorse
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 211
Senast: regina11
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 382
Senast: mackan
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 418
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp