Ryttare som poserar nakna för att förändra människors körvanor?!

Jag kan inte låta bli att tänka på en annan aspekt också. Det är om man rider, vi säger i bara underkläder. T ex på ridskolan, där måste man ha något som täcker axlarna, så ifall man ramlar av ska man inte skrapa upp axlar.
Nu borde risken vara minimal att åka av, men det är inte kul att skrapa upp sig. Nu är jag nog lite långsiktig, men men. :angel:
Haha som sagt, det är nog tur det bara är en kampanj och inte ett dagligt beteende ;) Möjligen av naturister haha :p
 
Så länge de inte tar bilder framifrån är det ok från min sida, såvida det inte rör sig om snygga killar förstås....
shocked.gif
drool.gif
jk.gif
love.gif


11222123_1667383383533331_2560040757867049050_n.jpg

Men hallå, varför är det en halvnaken kille framför den fina hästen för :mad::arghh:

(Ja, jag fattar att det är meningen att man ska kolla på snyggingen med tvättbrädan och de dyra små kallingarna, men jag tycker skönheten i bakgrunden med sin trasiga grimma och lite smått negativa uppsyn är mycket mer spännande, jag blir seriöst nyfiken på den!)
 
Det här hände mig när jag gick med min unghäst och mötte en lastbil på en smal väg (normalt åker lastbilarna på den stora vägen, men tror denna lastbil åkte fel och in på den mindre vägen), han såg att hästen blev rädd och stängde av motorn. Jag ville bara krama honom hårt. :o:D
Min häst är alltid så knepig vid trafik, ena sekunden bryr han sig inte ett dugg när bilar/lastbilar susar förbi några meter ifrån honom, för att nästa sekund bli livrädd och vilja hoppa på mig för att söka skydd. :cautious: Nu kunde vi passera den stora läskiga lastbilen, hästen fnös och grymtade lite, drog för att nosa på lastbilen, fick göra det medans jag hälsade på föraren och sen kunde vi fortsätta gå och hästen brydde sig inte alls när föraren startade lastbilen igen. :up:
Åh, när jag bodde hemma hade vi en granne som i unga år jobbat med häst i skogen. Han stängde av motorerna på både bil och traktor när vi red förbi även på våra trafiksäkra hästar. Satt glatt och vinkade åt oss och startade när vi kommit en bit bakom. En sån riktig mysgubbe. Hörde häromdagen att han hade gått bort :( han förtjänade (av många anledningar) att leva frisk och pigg för evigt.
 
Här i UK har vi ett jätteproblem med bilförare som inte förstår hur man ska bete sig kring hästar i trafiken (eller som helt enkelt skiter i riskerna), därav kampanjen.

Jag upplever problemet här som oerhört mycket större än i Sverige, vi har pyttesmå (ofta single lane) vägar här på landsbygden, högre väghastigheter på småvägarna och betydligt mycket mer bilister (och hästar!), det leder tyvärr till många olyckor :(.

BHS (British Horse Society) har i många år kampanjat för mer förståelse från bilisterna men det finns fortfarande mycket jobb att göra på den fronten. Den här kampanjen har verkligen uppmärksammats och vi hoppas alla att det leder till att folk tänker efter lite extra när de träffar på rid- och körekipage ute på vägarna :).
 
Här i UK har vi ett jätteproblem med bilförare som inte förstår hur man ska bete sig kring hästar i trafiken (eller som helt enkelt skiter i riskerna), därav kampanjen.

Jag upplever problemet här som oerhört mycket större än i Sverige, vi har pyttesmå (ofta single lane) vägar här på landsbygden, högre väghastigheter på småvägarna och betydligt mycket mer bilister (och hästar!), det leder tyvärr till många olyckor :(.

BHS (British Horse Society) har i många år kampanjat för mer förståelse från bilisterna men det finns fortfarande mycket jobb att göra på den fronten. Den här kampanjen har verkligen uppmärksammats och vi hoppas alla att det leder till att folk tänker efter lite extra när de träffar på rid- och körekipage ute på vägarna :).
Man får hoppas på det bästa, om vägarna i England är något lika dom på Irland så kan jag tänka mig vilka smala vägar det kan vara. :/

Jag tycker här i Sverige att det är sjukt att det oftast inte händer något förrän en olycka har skett, vet inte hur det fungerar utomlands. Överlag tycker jag att körvanor hos folk blivit sämre med åren, vet inte om det är stressen som bidrar att man ska hinna med så mycket? Inte för att det är en ursäkt att strunta i hänsyn men.... :/
 
Gör den? Hade det varit ett icke-hästforum, så hade jag kunnat köpa det mer, men här är mest hästfolk som redan vet hur man beter sig i trafiken runt hästar eller har jag fel? :confused:

Ok, så vi är undantagen? Jag menade att vi ,som exempel på grupp av människor,diskuterar tilltaget. Jag tor det finns andra sammanhang där man roas/förfasas osv över kampanjen. Sedan tycker jag att bilden av den nakna ryttaren är väldigt bra, vi är oerhört oskyddade till häst. Det finns inte krockkuddar , säkerhetsbälten eller låsningsfria bromsar - vår hud tar första smällen.
 
Ok, så vi är undantagen? Jag menade att vi ,som exempel på grupp av människor,diskuterar tilltaget. Jag tor det finns andra sammanhang där man roas/förfasas osv över kampanjen. Sedan tycker jag att bilden av den nakna ryttaren är väldigt bra, vi är oerhört oskyddade till häst. Det finns inte krockkuddar , säkerhetsbälten eller låsningsfria bromsar - vår hud tar första smällen.
Vadå undantagen? Menar du att hästfolk redan inte vet hur man beter sig i trafiken runt hästar? :confused:
 
Gör den? Hade det varit ett icke-hästforum, så hade jag kunnat köpa det mer, men här är mest hästfolk som redan vet hur man beter sig i trafiken runt hästar eller har jag fel? :confused:
I detta svar insinuerar du att det inte når utanför hästforumen, för du "köper inte" att det når ut.
 
Undantagen som diskuterar kampanjen. Det var väl det du påstod? Att bara vi här i hästvärlden bryr oss om att dryfta bilderna och anledningen till kampanjen.
Nej, jag har inte påstått något om något undantag, det var du som skrev om undantag.
Du skrev att kampanjen funkar för att vi diskuterar den här och det enda jag ifrågasatte var om den verkligen gör det, för det hade varit bättre att föra diskussionen på ett annat forum där det når ut till fler än bara hästmänniskor. Hästmänniskor vet redan vad som gäller eller rättare sagt bör veta, det ger mer om även de som inte är hästfolk får delta i diskussionen.
Nu vet jag att den här diskussionen förs på fler plan, men jag syftar mer specifik på denne ensamma tråd här på buke hur den kan fungera bara för att vi diskuterar den här? Min fundering är är tänkt som OM de andra diskussionerna om ämnet inte fanns på fler plan, utan det bara fanns den här tråden, hur skulle det då fungera undra jag?
 
Seriöst? Jag tycker detta är tragiskt att de ska "vika ut sig" för att ändra andras körvanor. Nä, jag är inte övertygad om att det är rätt väg att gå.
http://www.unilad.co.uk/articles/ri...n-horseback-to-change-peoples-driving-habits/

Vad tycker ni andra?


Tycker att ,man får ta det för vad det är. Ett sätt att väcka uppmärksamhet till ett problem, för att en viral succé når betydligt fler människor än även den bästa annonskampanjen. och det största problemet; vem skulle bekosta en sådan annonskampanj???

Då vi sitter i sverige (även om vi är hästmänniskor) och diskuterar en "trend" i england så skulle jag vilja säga att det når ut. det har också delats tidigare på equipage (var det va?) och med många delningar så nådde det ut till mycket icke-hästfolk innan det togs bort.


Nu har jag inte full koll på engelska tidskrifter, men UNILAD som det länkas till i originalinlägget är iaf ingen hästtidning.
Med menyvalen -unilad tv- gaming- football- videos - submit- överst på sidan, så är det troligtvis helt rätt målgrupp som nås av detta. i varje fall i england, vilket ju faktiskt var meningen. Och med 33 000 delningar på fb skulle jag vilja säga att det nått väldigt många.

vad kan man säga, det är lätt att bli utnyttjad på nätet. Men att verkligen utnyttja nätet är en konst!


Allt behöver inte vara döseriöst vara för att anledningen bakom det är viktigt.
 
Då vi sitter i sverige (även om vi är hästmänniskor) och diskuterar en "trend" i england så skulle jag vilja säga att det når ut. det har också delats tidigare på equipage (var det va?) och med många delningar så nådde det ut till mycket icke-hästfolk innan det togs bort.
Varför togs det bort om det nådde ut till fler människor?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp